به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۲۴۷۴۹۵

فساد بزرگترین فاجعه در لبنان است

فساد بزرگترین فاجعه در لبنان است
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی گفت: فساد بزرگترین فاجعه در لبنان است به این دلیل که مرض مزمنی است که همچنان ادامه دارد و تا زمانی که از بین نرود نمی‌توان اصلاحات انجام داد.
 میشل عون گفت: امروز نه فقط در تشکیل دولت بلکه در مبارزه با فساد در حال نبرد هستیم و این دو نبرد موازی هم هستند. جنگ علیه فساد بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است اما ما هرگز دست نمی‌کشیم. این وعده‌ای است که باید به آن عمل کنیم و هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
عون گفت: اگر امروز وارد این نبرد نشویم هرگز نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم. تمام کشورهای جهان حامی ما در این نبرد هستند. فرانسه که می‌خواهد به ما کمک کند و همچنین آمریکا و بانک بین المللی خواهان حسابرسی مالی هستند. اما همچنان مقاومتی در برابر این مسئله وجود دارد چراکه هیچ کدام از مفسدین نمی‌خواهند خود را تسلیم کنند. قبل از آنکه در تحقیقات درباره این بیماری مزمن مشخص شود چه کسی مرتکب اشتباه سنگین شده و اموال دولت و شهروندان را به هدر داده است، کسی را متهم نمی‌کنیم. درجامعه‌ای هستیم که زخم‌ها به روح و جسم مردم آسیب می‌زند اما قشر کم‌درآمد و متوسط متحمل ضرر بزرگ شده‌اند. فقر افزایش یافته درحالی که هیچ گونه اصلاحاتی وجود ندارد به این دلیل که در برابر این مسئله مقاومت وجود دارد.
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها