به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۲۴۷۵۴۵

انحلال پارلمان و سقوط دولت اسرائیل

انحلال پارلمان و سقوط دولت اسرائیل
گروه بین الملل:پارلمان اسرائیل منحل شد تا پس از عدم توافق بر سر بودجه، این کشور با سقوط دولت ائتلافی به سمت برگزاری انتخاب ملی دیگری حرکت کند.
 مقام‌های اسرائیلی تا سه‌شنبه فرصت داشتند بودجه این کشور را تصویب و از انتخابات جدید پرهیز کنند اما اختلاف‌ها باعث شد تا چنین اتفاقی رخ ندهد و این کشور به سمت برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در حدود دو سال گذشته برود.
احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که از زمان آغاز به‌کار فعالیت دولت جدید در بهار گذشته درباره انتصاب‌ها و تقسیم قدرت با یکدیگر اختلاف داشتند، اینبار درباره بودجه به توافق نرسیدند و باعث شد تا کنست (پارلمان اسرائیل) منحل شود.
قرار است انتخابات جدید در ۲۳ مارس (۳ فروردین) برگزار شود.
اتحاد بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و بنی گانتس، رهبر حزب آبی سفید کمتر از هشت ماه دوام آورد و با انحلال پارلمان دولت ائتلافی نیز سقوط کرد.این اتفاق در حالی رخ داد که دادگاه بررسی اتهام‌های فساد علیه نتانیاهو قرار است اوایل سال ۲۰۲۱ برگزار شود و همزمان این کشور درگیر همه‌گیری کرونا است. رهبر حزب آبی سفید به عنوان شریک نتانیاهو در دولت او عهده دار سمت وزارت دفاع اسرائیل بود.

بودجه سالجاری (۲۰۲۰) اسرائیل هنوز به تصویب نرسیده است با این حال نتانیاهو اصرار داشت که تنها بودجه امسال تصویب شود اما بنی گانتس از وی خواسته بود تا همزمان بودجه سال ۲۰۲۱ را نیز ارائه کند و یک بودجه واحد تصویب شود.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها