به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۴۷۵۴۸

۳۰ خبرنگار در سال ۲۰۲۰ کشته یا به قتل رسیدند

۳۰ خبرنگار در سال ۲۰۲۰ کشته یا به قتل رسیدند
گروه بین الملل: کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران اعلام کرد که دست‌کم ۳۰ روزنامه‌نگار در سال جاری میلادی جان خود را از دست داده‌اند که ۲۱ نفرشان، ۱۹ مرد و ۲ زن قربانی قتل‌های تلافی جویانه شده‌اند. این رقمی بیش از دو برابر شمار سال گذشته است.
این کمیته هنوز در حال تحقیق در مورد مرگ حداقل ۱۵ روزنامه‌نگار دیگر در سال جاری است تا مشخص کند آیا علت کشته شدن آنها حرفه‌شان بوده است؟
کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران در گزارش خود گفته است که مکزیک از خطرناک‌ترین کشورها برای حرفه خبرنگاری است و حداقل پنج روزنامه نگار قربانی باندهای تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر شده‌اند.
گزارش یاد شده بیشترین موارد قتل خبرنگاران را پس از مکزیک، افغانستان و فلیپین اعلام کرده و گفته است روزنامه‌نگاران در این کشورها به دست باندهای تبهکار و گروه‌های شبه‌نظامی به قتل رسیده‌اند.
جوئل سیمون، مدیر اجرایی کمیته حفاظت از خبرنگاران این روند را که قتل روزنامه‌نگاران در سال جاری افزایش داشته "وحشتناک" توصیف کرده و آنرا نشان‌دهنده عدم موفقیت جامعه جهانی برای حفظ جان خبرنگاران در مقابل تهدیدها دانسته است.
این کمیته در عین حال می‌گوید که با توجه به محدودیت‌های سفر بر اثر بحران کرونا، تعداد مرگ خبرنگاران حین کار کاهش یافته و به کمترین میزان از سال ۲۰۰۰ رسیده است. در گزارش به سه مورد کشته شدن خبرنگاران حین گزارش‌دهی در سوریه اشاره شده است.

 
برچسب ها: روزنامه نگاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها