کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در انتخاب یک آموزشگاه آیلتس معتبر به چه ویژگی و خصوصیاتی توجه کنیم؟

3 دی 1399 ساعت 10:47

گروه دانش:


با افزایش فراگیری زبان خارجه روز به روز شاهد افزایش تعداد آموزشگاه های فعال مانند آیلتس و تافل در این زمینه هستیم اما سوالی که در این بین وجود دارد این است که برای انتخاب آموزشگاه معتبر زبان باید به چه نکاتی و معیار هایی توجه کنیم تا در نهایت بتوانیم پروسه آموزشی خود را با موفقیت سپری کنیم. پس اگر قصد ثبت نام و شرکت در آموزشگاه آیلتس به ویژه در ایران آموزشگاه را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در خصوص ویژگی های بهترین آموزشگاه های زبان به دست آورید.

بررسی ویژگی‌های یک آموزشگاه زبان آیلتس
اگر شما به دنبال زبان آموزی هستید احتمالا یکی از دغدغه های اصلی شما بدون شک پیدا کردن موسسه آموزشی است که بتواند در طول فرایند تحصیل از تمامی ابعاد شما را حمایت کند. این که آموزشگاه های برتر دارای چه ویژگی هایی هستند عموما مبحث بسیار گسترده ای است که بررسی مفصل آن، از حوصله این مقاله خارج است اما ما به شما می آموزیم که چطور بتوانید با بررسی چند معیار و خصوصیات مختلف، بهترین آموزشگاه ها را از میان چندصد آموزشگاه تشخیص دهید.

بررسی 9 نکته کلیدی برای انتخاب آموزشگاه آیلتس
در ادامه به معرفی و بررسی 8 نکته کلیدی بسیار مهم خواهیم پرداخت که عملا توجه به آن ها می تواند بهترین انتخاب را برای شما رقم بزند. سعی کنید این موارد را در حین انتخاب آموزشگاه زبان مناسب، در نظر داشته باشید:



1- بررسی مدرسان آموزشگاه
بدون شک برای انتخاب آموزشگاه آیلتس یکی از تاثیرگذار ترین مواردی که می‌تواند نقش بسیار مهمی در تعیین کیفیت سطحی یک آموزشگاه آیلتس ایفا کند، مدرسان آن آموزشگاه هستند. مدرسان یکی از منابع اصلی دانشجویان برای فرایند زبان آموزی می باشند که باید علاوه بر تسلط کافی به زبان خارجه، اطلاعات مهمی در خصوص فرایند های روان شناختی تدریس نیز در اختیار آن ها قرار بگیرد.

2- توجه به اهداف و ویژگی های دانشجویان
از دیگر ویژگی هایی که می‌تواند یک موسسه آیلتس را به عنوان یک موسسه ایده آل برای دانشجویان تبدیل کند، بررسی اهداف و ویژگی هایی است که دانشجویان به دنبال آن هستند!
این موضوع تماما بر روی دوش مدیریت موسسه و مدیران و مشاورانی است که در بخش های مختلفی از موسسه فعالیت می کنند.
در واقع بهترین آموزشگاه زبان، همواره به دنبال ارائه خدمات دلسوزانه و ایده آلی است که دانشجویان از آن ها انتظار دارند.

3- ایجاد محیطی مناسب و آرامش بخش برای دانشجویان
مورد سومی که باید به آن توجه داشته باشیم، محیط آموزشگاه است. محیط تاثیر بسیار زیادی در یادگیری دانشجو دارد، از این رو وظیفه اصلی مدیران آموزشگاه فراهم کردن محیطی مناسب برای زبان آموزی دانشجویان است تا آن ها در محیطی با آرامش کامل و ایده آل بتوانند فرایند آموزشی خود را طی کنند.

4- برخورداری از ابزار های آموزشی در زبان های مختلف
در فرایند آموزش زبان علاوه بر مطالعه جزوه و کتب درسی، در برخی از مواقع نیاز است که دانش آموز با برخی از مفاهیم به صورت دیداری نیز برخورد داشته باشد چراکه این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر فرایند یادگیری او داشته باشد.
از سوی دیگر در بهترین آموزشگاه های زبان، عموما از ابزار های آموزشی استفاده می شود تا به هر نحوی بتوانند دانشجویان را به زبان علاقه مند کنند. (البته این موضوع در دانشجویانی با سنین پایین بسیار جوابگو است.)

5- برگزاری رویداد های حضوری، کارگاه های آموزشی
یکی از تاثیرگذار ترین مواردی که می تواند در فرایند یادگیری زبان، به شما زبان آموزان عزیز کمک قابل توجه ای داشته باشد برگذاری دورهمی ها و گفت و گو های آزاد است که هماهنگی این موضوع باید خارج از ساعت کلاسی و به کمک مدیر، مشاور و مدرس آموزشگاه صورت بگیرد.
این که شما بتوانید با همکلاسی های خودتان به گپ و گفت آزاد بپردازید، علاوه بر افزایش میزان قدرت زبان آموزی، تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیه و نحوه ارتباط شما با سایر افراد خواهد داشت.



6- پیشرفته بودن موسسه از طریق روش های ارتباطی
بهترین آموزشگاه های زبان باید همواره در شرایط مختلف و متنوع آمادگی برگزاری کلاس به صورت آنلاین را داشته باشند! این مورد از مهم ترین مواردی است که شما به عنوان یک دانشجو باید در زمان تحقیق خود، از آن استفاده کنید.
به عنوان مثال ممکن است شرایطی پیش بیاید که برگزاری کلاس حضوری میسر نباشد، از این رو مدیر آموزشگاه باید توانایی برگزاری کلاس ها و هماهنگی میان دانشجو و مربی را داشته باشد تا بتواند در هر شرایطی کلاس خود را چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری داشته باشد.

7- قیمت دوره های آموزشی را در آموزشگاه ها به خوبی بررسی کنید!
قیمت مسئله مهمی است که عموما باید توسط والدین و خود دانشجو به صورت مرتب پیگیری شود! به عنوان مثال اگر  آموزشگاهی هزینه های پایین برای زبان آموزی از شما دریافت می کند، چه تفاوتی میان آن آموزشگاه و آموزشگاهی است که به عنوان مثال 2 برابر هزینه های آموزشی آموزشگاه قبلی را از شما دریافت می کند؟
نکته ای که در این بخش وجود دارد، این است که به هیچ عنوان معیار و ملاک اصلی خود را قیمت قرار ندهید! بلکه همواره سعی کنید اطلاعات کاملی در خصوص خدماتی که آن موسسه به شما به عنوان یک دانشجوی دوره های زبان خود ارائه می دهد، کسب کنید.

8- بررسی سبک های آموزشی یک آموزشگاه
این که شما بتوانید مراحل یادگیری را در بهترین و آسان ترین شیوه ممکن، سپری کنید موضوعی است که توسط بهترین آموزشگاه های زبان مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.
ممکن است در یک کلاس حضوری توانایی های مختلفی از دانشجویان برای یادگیری مسائل مختلف درسی وجود داشته باشد! که این موضوع در جلسه های ابتدایی بهتر است به مدرس از سوی شما منتقل شود تا او بتواند بهترین شیوه تدریس را در پیش بگیرد. در غیر این صورت شما از کلاس درس و همچنین سبک مدرس لذت کافی ای نخواهید برد که این موضوع در نهایت بر روی یادگیری شما اثیر منفی و مخربی را ایجاد خواهد کرد.

9- پشتیبانی آموزشگاه از انواع انواع آزمون آیلتس
آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد و به صورت کلی آیلتس به 2 نوع آزمون تقسیم میشود:

آزمون های آکادمیک آیلتس عموما برای دانش آموزان یا افرادی که درجه اول هستند برگزار میشود که این انوع آزمون برای افرادی مناسب است که قصد تحصیل در خارج از کشور را داشته باشند، چرا که نمره آکادمیک در این شرایط بسیار مهم و تاثیر گذار است. اما این آزمون صرفا برای دانش آموزان نیست حتی بسیاری پزشکان، افراد متخصص نیز امکان شرکت در آزمون آکادمیک آیلتس را برخوردار هستند. برخی از کشور ها که ملیت های مختلف را تایید میکنند، برای تعیین سطح زبان اشخاص از آزمون جنرال آیلتس مورد استفاده میشود که اگر قصد مهارت در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان هستید این آزمون کاملا مختص و مناسب شما است. اما در کلیه آزمون ها شما باید به شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتار زبان انگلیسی در آیلتس مسلط باشید.

ثبت نام در بهترین آموزشگاه آیلتس
اگر قصد ثبت نام و یادگیری زبان در آموزشگاه آیلتس به صورت آنلاین از ایران آموزشگاه را دارید، گزینه های مختلفی در اختیار شما قرار میگیرد که با توجه به زمان و هزینه، پیشنهاداتی برای شما در نظر گرفته میشود که بهترین آموزشگاه آیلتس را طبق شرایط خود انتخاب کنید.


کد مطلب: 247571

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/247571/انتخاب-یک-آموزشگاه-آیلتس-معتبر-ویژگی-خصوصیاتی-توجه-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir