به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۲۴۷۷۶۹

تحریم‌ آمریکا علیه خط لوله گازی روسیه

تحریم‌ آمریکا علیه خط لوله گازی روسیه
گروه بین الملل: مقامات روسیه گفتند طرح ساخت خط لوله گازی نورداستریم۲ به دلیل تحریم‌های تازه آمریکا می‌تواند با مشکلاتی مواجه شود. مقامات آمریکایی قصد دارند به زودی تحریم‌های جدیدی علیه ساخت این خط لوله اعمال کنند.
روسیه و شرکای اروپایی این کشور خواستار اتمام اجرای این طرح هستند.
تحریم‌های جدید مشخص نیست علیه چه کسانی و یا کدام کشور اعمال خواهند شد. اما گفته می‌شود که این تحریم‌ها شامل دولت‌ها و یا مقامات دولتی نمی‌شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به شدت مخالف این طرح بوده و بارها از مقامات آلمانی خواسته است این پروژه را اجرا نکنند. ترامپ گفته است که نورداستریم۲ وابستگی آلمان و اروپا به گاز روسیه را بیشتر می‌کند.اما فقط ترامپ نیست که با این طرح مخالفت می‌کند. جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا اگرچه مخالف هم هستند اما بر سر تحریم  نورداستریم۲ اتفاق نظر دارند و شرکت‌ها و کشتی‌های درگیر در ساخت‌وساز این پروژه را مجازات کرده‌اند.
جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز بارها از اجرای این خط لوله گازی انتقاد کرده است.
آمریکا قصد دارد گاز خود را به آلمان و اروپا بفروشد. رابین کوین‌ ویل، سفیر آمریکا در برلین از مقامات آلمانی و اتحادیه اروپا خواسته است ساخت خط لوله گازی نورداستریم دو را متوقف کنند. مقامات آلمان اما با این درخواست آمریکا مخالفت کرده‌اند.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها