به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۴۷۸۱۹

داعش تضعیف شده اما خطرآفرین

داعش تضعیف شده اما خطرآفرین
گروه بین الملل: داعش دیگر یک گروه تروریستی قدرتمند نیست و تا حد زیادی زیرزمینی شده است.
کانال‌های مالی داعش مسدود و سلاح‌هایش محدود شده‌اند. تاکتیک جدید آنها عملیات تک‌نفره و ضربتی است و کانون بازسازی آنها اینک آفریقاست.
دو زن و دوازده کودک اخیرا به آلمان بازگشته‌اند؛ از اردوگاه اسرای "الهول" در شمال سوریه و با کمک وزارت خارجه. بازگرداندن آنها با نیات انسان‌دوستانه صورت گرفته اما نیروهای کرد که منطقه را تحت کنترل دارند، با خروج این گروه نفس راحتی نیز کشیده‌اند.
حدود ۶۴هزار نفر در این اردوگاه به سر می‌برند که اکثرشان اهل مناطق اطراف هستند؛ مناطقی که مدت‌ها جزیی از قلمرو خلافت اسلامی" شده بود.سازمان ملل در یکی از گزارش‌های خود اعلام کرده که اکثریت غالب ساکنان اردوگاه سوری‌ و عراقی‌ هستند، اما ۹۵۰۰ نفر از کشورهای دیگرند و بیشترشان از اروپا.هر یک نفری که اردوگاه را ترک می‌کند، باری از دوش ماموران و نگهبان‌ها برمی‌دارد. آنها ماه‌هاست بر خلوت کردن اردوگاه پافشاری می‌کنند. در درجه اول به این خاطر که بسیاری از اسیران هنوز  تحت تاثیر تفکر داعش هستند، ایدئولوژی تروریست‌ها را ترویج می‌کنند و تهدیدی بالقوه محسوب می‌شوند.
در گزارش سازمان ملل هشدار داده شده که اگر این قبیل افراد در جریان یک شورش از اردوگاه فرار کنند، بلافاصله به داعش یا گروه‌های جهادی دیگر خواهند پیوست.

 
برچسب ها: داعش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها