به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۲۴۷۸۴۷

بازگشت قایقی که در سونامی ژاپن ناپدید شده بود

بازگشت قایقی که در سونامی ژاپن ناپدید شده بود
گروه حوادث: یک قایق ماهیگیری تقریباً یک دهه پس از ناپدید شدن در سواحل ژاپن دوباره به مبدا اصلی خود بازگشت. این قایق زمانی که سونامی در اقیانوس آرام رخ داد و هزاران نفر بر اثر آن جان باختند دیگر دیده نشد تا اینکه پس از گذشت ۹ سال و ۹ ماه این قایق کوچک در اوایل این ماه در خارج از جزیره «هاچیکو» پیدا شد.سونامی که در مارس ۲۰۱۱ اتفاق افتاد ناشی از زمین لرزه‌ای به بزرگی ۹ ریشتر بود که به کشته شدن ۱۸ هزار نفر و تخریب منطقه وسیعی از ژاپن منجر شد. به گفته رسانه‌های محلی ژاپن، قایق ۵.۵ متری که اخیراً پیدا شده متعلق به ناوگان ماهیگیری «کیسینوما» است.کشف مقدار زیادی از صخره‌های مرجانی در این قایق پیش از آنکه در هاچیکو در ۳۰۰ کیلومتری جنوب توکیو برسد، گمانه زنی‌ها را درباره مکانی که این قایق از آن آمده است را مطرح کرده بود.
آنچه پس از بررسی این قایق بسیار تعجب آور است، نظر یکی از کارشناسان ژاپنی است که می‌گوید این قایق به سواحل غربی آمریکا رسیده و جریان استوایی شمال آن را به جنوب شرقی آسیا منتقل کرده سپس جریان دریایی «کوروچو» آن را به سرزمین مادری خود ژاپن بازگردانده است.این مسئله پیشتر نیز عنوان شده بود که سونامی ژاپن برخی وسایل را به سوال آمریکا برده است از جمله در آوریل ۲۰۱۲ یک زن و شوهر که در جزیره میدلتون در خلیج آلاسکا زندگی می‌کردند یک توپ فوتبال متعلق به مدرسه‌ای در استان «ایوات» ژاپن پیدا کردند.در همان ماه، گارد ساحلی آمریکا یک قایق ماهیگیری را در خلیج آلاسکا که از ژاپن خارج شده بود را غرق کرد، زیرا آن را تهدیدی برای حمل و نقل می‌دانست.
برچسب ها: حوادث جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها