به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۲۴۸۰۳۴

شغل‌های جدید و عجیب در ایران

شغل‌های جدید و عجیب در ایران
گروه اقتصادی: به تازگی شاهد 2 کسب وکار جدید هستیم که به نظر می رسد کمی عجیب و متفاوت هستند.
 شاید برای شما هم پیش آمده که گاهی تصور کنید شغل تان عجیب‌ترین شغل دنیاست در حالی که این طور نیست و با نگاهی به شغل های عجیب و غریبی که هر روز شکل جدیدی به خود می گیرند، می بینیم شغل هایی وجود دارند که شاید حتی تصورش هم برای ما خنده دار باشد اما همین مشاغل منبع درآمدی برای بسیاری از افراد شده اند. شاید تا پیش از این شغل هایی مثل گریه کردن در مراسم ترحیم یا جا بگیران در صف یا پلاک محو کن ها در پشت خودروها عجیب ترین شغل هایی بوده که درباره آن ها شنیده ایم اما به تازگی دو شغل جدید هم به این شغل ها اضافه و در شبکه های اجتماعی مطرح شده است.

گنجشک فروشی!
شاید اصطلاح گنجشک فروشی برای این شغل عجیب که به تازگی مد شده زیاد درست نباشد چون در بعضی از شهرها افرادی هستند که گنجشک ها را برای کباب کردن خرید و فروش می کنند اما این بار فروشنده با برانگیختن احساسات مردم از آن ها می خواهد در ازای پرداخت 10 هزار تومان باعث آزادی یک گنجشک شوند. آن هم گنجشک هایی که او خودش با دست خودش آن ها را در یک قفس زندانی کرده. البته بسیاری درباره این شغل نوشته اند کاش کسی برای این آدم ها که از سر استیصال و بیکاری مجبور به انجام آن شده اند و احتمالا خودشان هم از این شغل لذت نمی برند، کاری دست و پا می کرد.

فروشنده سیار کتاب
چند ماهی می‌شود که سر و کله‌شان در تهران و چند شهر بزرگ پیدا شده و ممکن است شما نیز آن ها را در خیابان دیده باشید. کوله‌پشتی دارند و کنار خیابان می‌ایستند، دستشان را برای خودرو‌های عبوری بلند می‌کنند و اگر جلوی پایشان ترمز کنید، سرشان را از پنجره خودرو داخل می‌آورند و می‌گویند «کار من فرهنگیه و کتاب می‌فروشم؛ کتاب‌خوان هستید؟» اگر جوابتان به سوالشان «بله» باشد، درِ خودروی تان را باز می‌کنند و کوله‌پشتی‌شان را روی صندلی جلو می‌گذارند و شروع می‌کنند به معرفی کتاب‌هایشان و با شما در مسیری که می روید همسفر می شوند.این فروشندگان که معمولا خانم هستند در بین راه عنوان هر کتاب را می‌گویند و چند جمله ای هم درباره آن توضیح می‌دهند و سپس به شما نگاه می‌کنند؛ اگر نظرتان جلب نشد سراغ کتاب بعدی می‌روند. جنسشان هم جور است؛ از کتاب‌های روان شناسی و راهکار‌های موفقیت در کسب و کار و رابطه گرفته تا رمان‌های عاشقانه و کتاب‌هایی با موضوعات سیاسی، تاریخی، زندگی‌نامه و حتی آموزش زبان و کتاب کودک؛ از هر کدام یک عنوان در کوله‌پشتی‌شان دارند. این فروشندگان کتاب معمولاً سه یا چهار نفره در یک خیابان حاضر می‌شوند و با فاصله از هم می‌ایستند. البته خودرویی در همان حوالی به نوعی مسئولیت تامین امنیت آنان را هم بر عهده دارد و به گفته یکی از همین کتاب فروش ها آن ها دایم از طریق تلفن همراه شان لوکیشن خود را برای مسئول امنیت شان ارسال می کنند.
مرجع : روزنامه خراسان
برچسب ها: شغل زنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها