به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۲۴۸۰۷۲

مهمترین ریسکهای اقتصادی در سال ۲۰۲۱

مهمترین ریسکهای اقتصادی در سال ۲۰۲۱
گروه اقتصادی: کرونا کماکان اصلی ترین ریسک بر سر راه اقتصاد جهانی در سال آینده خواهد بود. فایننشیال تایمز به مناسبت فرا رسیدن سال ۲۰۲۰ با گروهای از تحلیل گران مالی و کارشناسان بازار برای معرفی مهم ترین ریسک های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ گفتگو کرد. سال ۲۰۲۰ یکی از سخت ترین سال های معاصر برای اقتصاد جهان بود و رشد اقتصادی بسیاری از کشورها به کمترین سطح تاریخی خود رسید. با این حال انتظار می رود روند احیای رشد اقتصادی جهان در سال آینده شدت بگیرد.
 
کرونا
اصلی ترین ریسک بر سر راه اقتصاد جهانی که احتمالا در ماه های ابتدایی سال اینده نیز کماکان این عنوان را حفظ خواهد کرد. کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان از پای درآورده و حدود ۱۳ تریلیون دلار هزینه برای بانک های مرکزی و دولت ها داشته است. وینست مورتیه- قایم مقام صندوق سرمایه گذاری آموندی گفت: معامله گران امید زیادی به اثربخشی واکسن کرونا بسته اند و امیدوارند به تدریج شاهد پایان کابوس کرونا در جهان و آغاز دوباره زندگی عادی باشیم. 

تورم
اکنون در بسیاری از کشورهای جهان تورم یا در سطح منفی یا تنها اندکی بالاتر از صفر درصد قرار دارد و این مساله آزادی عمل بانک های مرکزی را در اجرای سیاست های پولی و مالی به شدت محدود کرده است. نرخ تورم برای سال آینده میلادی نیز یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده مسیر حرکت بازارهای جهانی خواهد بود. 
هاوارد ماکس- مدیر موسسه اوک تری کپیتال گفت: در میان مدت دلیل زیادی برای رسیدن تورم به محدوده هدف گذاری شده در اروپا و آمریکا نخواهیم داشت و این مساله تاثیر منفی زیادی روی توانایی بانک های مرکزی در احیای رشد خواهد داشت. 

دلار
دلار امسال را با کاهش متوسط عجیب و کم سابقه ۶ درصدی مقابل ارزهای معتبر جهانی به پایان رساند. بسیاری از تحلیل گران معتقدند دلار سال آینده نیز عمملکرد ضعیفی خواهد داشت و می تواند روی روند معاملات مالی اثرگذار باشد. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها