به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۲۴۸۱۶۱

گونه جهش‌یافته کرونا در حال گسترش جهانی

گونه جهش‌یافته کرونا در حال گسترش جهانی
گروه علم و فناوری:گونه جهش‌یافته ویروس کرونا که در بریتانیا تشخیص داده شده ۷۰ درصد قابلیت انتقال بیشتری دارد.
این گونه موتاسیون ویروس در سطح جهان در حال گسترش است و هر روز کشورهای بیشتری تشخیص آن را اعلام می‌کنند.
در مادرید، پایتخت اسپانیا این موتاسیون ویروس کرونا نزد چهار نفر تشخیص داده شده است. این چهار نفر مدت کوتاهی پیش از تشخیص، از بریتانیا وارد اسپانیا شده بودند.
آنتونیو زاپاترو، معاون وزیر بهداشت اسپانیا ضمن اعلام این خبر گفت که این چهار نفر اما فاقد علائم شدید بیماری بوده‌اند: «ما می‌دانیم که این گونه ویروس کرونا قابلیت انتقال سریع دارد اما به بیماری شدید منجر نمی‌شود.» او افزود، هنوز جای نگرانی نیست.در سوئد نیز گونه جدید جهش‌یافته ویروس کرونا دیده شده است. به گفته مقامات بهداشت این کشور، آزمایش یک نفر مثبت بوده و این فرد به هنگام ورود از بریتانیا به این کشوربیمار بوده است. او هم‌اکنون در قرنطینه به سر می‌برد.تاکنون موارد دیگری از گونه جدید جهش‌یافته ویروس در سوئد مشاهده نشده است.
ژاپن تدابیر سریعی اتخاذ کرد و به دنبال آن اعلام کرد که از روز دوشنبه(۸ دی‌ماه) ورود اتباع خارجی به کشور ممنوع است. این مقررات تا پایان ماه ژانویه ۲۰۲۱ معتبر است.
به گزارش روزنامه ژاپنی "نیکای"، علت اتخاذ این تدابیر، ویروس گونه جدید کروناست که در مسافران از مبدأ بریتانیا تشخیص داده شده است.
رئیس‌جمهوری فیلیپین، رودریگو دوترته، ممنوعیت ورود پروازها از مبدأ بریتانیا به فیلیپین را دو هفته دیگر، یعنی تا اواسط ماه ژانویه تمدید کرد تا مانع از گسترش گونه جدید ویروس کرونا شود.
به دستور دوترته، افرادی که از مبدأ بریتانیا یا ترانزیت بریتانیا، و یا از کشورهای دارای شیوع بالای بیماری کووید۱۹ وارد فیلیپین می‌شوند، از جمله هنگ‌کنگ، سنگاپور، استرالیا و ژاپن، باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.
در فرانسه برای نخستین بار آزمایش فردی مثبت بوده که ویروس گونه جدید در بدن او مشاهده شده است. این فرد ساکن شهر تورز در ۱۹ دسامبر از بریتانیا وارد کشور شده بود.
به گفته وزارت بهداشت فرانسه، این فرد از لندن به کشور بازگشته بود و علائم ابتلا به بیماری را داشته است، اما حال او مساعد است.
دولت بریتانیا حدود یک هفته پیش از کشف یک موتاسیون ویروس کرونا خبر داد. این گونه ویروسی کرونا ۷۰ درصد قابلیت انتقال بیشتری نسبت به ویروس تاکنونی کرونا دارد. بیش از ۵۰ کشور ورود مسافران از مبدأ بریتانیا را ممنوع کرده‌اند.

 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها