به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۲۴۸۱۶۳

هشدار یوروپل در مورد واکسن‌های تقلبی

هشدار یوروپل در مورد واکسن‌های تقلبی
گروه علم و فناوری: کاترین دی بول، مدیر یوروپل (پلیس اروپا؛ آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون) نسبت به این خطر هشدار داده که ممکن است مجرمان سعی کنند با استفاده از تقاضای بسیار بالا برای واکسن کرونا، واکسن‌های تقلبی به بازار عرضه کنند.
در حال حاضر نشانه‌هایی مانند پیشنهاد فروش در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و هر کس که اقدام به خرید کند یا پس از پرداخت چیزی دریافت نمی‌کند یا واکسن تقلبی دریافت می‌کند.
یوروپل قبلا هم نسبت به این خطر و همچنین نسبت به اقدام باندهای تبهکار برای سرقت واکسن کرونا و سایر جرایم مرتبط با این امر، از جمله سرقت واکسن هشدار داده بود. وظیفه این نهاد مدیریت اطلاعات جنایی و مبارزه با سازماندهی جنایت و جرائم سازمان‌یافته بین‌المللی مانند تروریسم است.بر اساس آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، از ابتدای شیوع پاندمی کرونا بیش از ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آن دچار شده‌اند و حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.دسترسی به واکسن کرونا نیز به مسابقه‌ای میان کشورهای جهان تبدیل شده است. کامیون‌های حامل این واکسن‌ها زیر نظارت شدید پلیس حرکت می‌کنند.

 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها