به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۲۴۸۱۶۴

بوکوحرام ۴۰ چوب‌بر نیجریه‌ای را ربود

بوکوحرام ۴۰ چوب‌بر نیجریه‌ای  را ربود
گروه بین الملل: تروریست‌های بوکوحرام در شمال شرق نیجریه در نزدیکی مرز با کشور کامرون حدود ۴۰ چوب‌بر را ربوده و سه تن دیگر را به قتل رساندند.
 تروریست‌های بوکوحرام این گروگان‌ها را در جنگل "وولگو" واقع در نزدیکی شهر "گامبورو"، جایی که این چوب‌برها برای جمع‌آوری هیزم به آنجا می‌رفتند، نگه داشتند.
تروریست‌های بوکوحرام به شدت چوب‌برها و کشاورزان در شمال شرق نیجریه را هدف گرفته‌اند و آنها را به دادن اطلاعات به ارتش و مقامات محلی متهم می کنند.
"عمر کاچالا"، یکی از رهبران شبه‌نظامی که در جست‌وجوها برای پیدا کردن گروگان‌ها شرکت داشت، گفت: گروهی متشکل از بیش از ۴۰ چوب‌بر منطقه "شهوری" در حومه گامبورو را ترک کردند و دیگر بازنگشتند. ما افرادمان را بسیج کردیم و به جنگل وولگو رفتیم؛ جایی که در آنجا جسد سه تن را که جز این چوب‌برها بودند کشف و شناسایی کردیم اما هیچ ردی از دیگر چوب‌برها پیدا نکردیم.وی افزود: گمان می‌رود که چوب‌برهای مفقود شده توسط تروریست‌های بوکوحرام که کمپ‌های خود در این جنگل را حفظ کرده‌اند، گروگان گرفته شده باشند.
"شهو مادا"، یکی دیگر از اعضای شبه‌نظامی گفت: ما معتقدیم که این مردها توسط بوکوحرام که به چوب‌برها در جنگل حمله می‌کند، ربوده شده‌اند. براساس اطلاعات به دست آمده، این سه چوب‌بر به قتل رسیده، هنگامی که قصد فرار داشتند به ضرب گلوله کشته شدند چرا که از پشت به آنها تیرخورده است.به دنبال حملات بوکوحرام، این منطقه سال‌هاست که از سرویس خدمات تلفن محروم است و همین امر باعث شده تا مردم این منطقه مجبور شوند به شبکه‌های تلفن همراه کامرون تکیه کنند.چوب‌برهای گامبورو از حملات و گروگان‌گیری‌های مکرر بوکوحرام به ویژه در نزدیکی جنگل وولگو که به عنوان مخفی‌گاه بوکوحرام شناخته می‌شود، رنج برده‌اند. براساس گزارش سازمان ملل، از سال ۲۰۰۹ میلادی بوکوحرام ۳۶ هزار تن را در شمال شرق نیجریه کشته و حدود دو میلیون تن را وادار به فرار از این منطقه کرده است.
برچسب ها: بوکوحرام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها