به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۲۴۸۲۲۸

آتش‌سوزی در اردوگاه آوارگان سوری در لبنان

آتش‌سوزی در اردوگاه آوارگان سوری در لبنان
گروه بین الملل: آتش‌سوزی در یک اردوگاه آوارگان سوری در شمال لبنان، باعث فرار شتابزده صدها پناهجو شد. وزیر کشور آلمان قصد دارد با آغاز سال نو میلادی، پناهجویان رد شده را از کشور اخراج کند.
به دنبال آتش‌سوزی در یک اردوگاه آوارگان سوری در شمال لبنان، حدود ۴۰۰ نفر از ساکنان چادرنشین اردوگاه راه فرار در پیش گرفتند. کشمکش میان پناهجویان باعث سرایت آتش به خیمه‌های محل سکونت آوارگان شد.بیشتر فراریان از اردوگاه در مدرسه‌ها و مسافرخانه‌های پیرامون مأوا گرفتند.به گفته گروه‌های امداد سازمان ملل متحد در سرایت آتش به چادرهای اردوگاه چندین نفر زخمی شدند.در لبنان بیش از یک میلیون نفر از اهالی سوریه زندگی می‌کنند که بر اثر جنگ داخلی از مهین خود آواره شده‌اند.
همچنین زهوفر، وزیر کشور آلمان، قصد دارد برنامه عودت دادن پناهجویان سوری را پس از سال نو به اجرا بگذارد. در گفت‌وگوهای میان وزیر دولت فدرال با مقام‌های ادارات مهاجرت و پناهجویی، تصمیم گرفته شده که از اول ژانویه سال نو میلادی پرونده‌های تقاضای پناهندگی مورد بررسی دقیق و جداگانه قرار گیرد.به گفته وزیر کشور، از حزب سوسیال مسیحی، پناهجویانی که تخلفاتی مانند سرقت و جنایت دست می‌زنند، باید آلمان را ترک کنند.  او ادامه می‌دهد: افرادی که جرم‌های سنگین مرتکب می‌شوند یا قانون اساسی آلمان را لگدمال می‌کنند، باید اخراج شوند.
اتباع سوریه که به آلمان پناه آورده‌اند، بر طبق آیین‌نامه‌ای ویژه که تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰) اعتبار دارد، در حال حاضر اخراج نمی‌شوند.وزرای داخلی ایالات تابع حزب سوسیال دموکرات آلمان، که قصد داشتند آیین‌نامه یادشده را تمدید کنند، بر آنند که اخراج هر پناهجویی تنها با توجه دقیق به عواقب ناگوار آن برای فرد انجام گیرد.

 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها