به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۲۴۸۲۳۶

ژاوی ایرانی به ژاوی اسپانیایی رسید

ژاوی ایرانی به ژاوی اسپانیایی رسید
گروه ورزشی: بعد از درخشش با پیراهن استقلال، جدایی علی کریمی و انتقال او به لیگ‌های خارجی به هیچ وجه دور از انتظار نبود. هافبک خلاقی که هنوز هم جای خالی‌اش در ترکیب استقلال حس می‌شود. کریمی که سابقه بازی در لیگ کرواسی و دو باشگاه دیناموزاگرب و لکوموتیوزاگرب را در کارنامه داشت، تصمیم گرفت به قطر برود و پیراهن قطر اس سی را بپوشد.باشگاهی که در سال 1961 با نام الاروبا تأسیس شد. آنها در سال 1972 به الاستقلال تغییر نام دادند و بلافاصله پس از این اتفاق، قهرمان لیگ قطر شدند. تا سال 1981 با این نام بازی کردند و سپس قطر اسپورت کلاب شدند. نامی که تاکنون آن را حفظ کرده‌اند.زمانی که کریمی به قطر اس سی پیوست، آنها در 15 دیدار قبلی خود در لیگ ستارگان و جام حذفی دو بازی را برده و در 9 دیدار متحمل شکست شده بودند و با عملکرد فاجعه بار، با کسب سه امتیاز از پنج بازی در رده دوازدهم جدول دوازده تیمی لیگ ستارگان قطر قرار داشتند. کریمی که رفت قطر اس‌سی از این رو به آن رو شد و توانست نتایج درخشانی کسب کند. این تیم ابتدا در هفته ششم موفق شد الوکره را در خانه و با نتیجه یک بر صفر از پیش رو بردارد. دیداری که یونس علی، سرمربی قطر اس سی از روش 2-5-3 استفاده کرد و از علی کریمی به عنوان یکی از هافبک‌های میانی و بازوی راست بهره برد.

برای هفته هفتم و بازی برابر العربی که با پیروزی سه بر صفر قطر اس‌سی همراه بود، سرمربی این تیم ترجیح داد سیستم بازی تیمش را تغییر بدهد و این بار روش 3-4-3 را انتخاب کند. کریمی که با پیراهن شماره 9 قطر اس‌سی بازی می‌کند، در این دیدار بال چپ بود و در پست غیرتخصصی خود هم نمایش درخشانی ارائه داد. برای بازی هفته هشتم برابر الخور که باز هم با برتری سه بر صفر قطر اس‌سی همراه بود، کریمی هافبک دفاعی بود و برای نخستین بار در پست آرمانی خود به میدان رفت و یکی از بازیکنان کلیدی تیمش نیز لقب گرفت.هفته نهم، قطر اسسی میهمان السیلیه بود و موفق شد حریف خود را با حساب سه بر یک شکست بدهد. روش بازی قطر اس‌سی 2-5-3 بود و کریمی این بار نقش یکی از سه هافبک میانی و البته بازوی سمت چپ هافبک دفاعی را بر عهده داشت. آخرین دیدار قطر اس‌سی هم مقابل الاهلی برگزار شد. دیداری از هفته دهم لیگ ستارگان قطر و به میزبانی الاهلی که امید ابراهیمی را نیز در اختیار داشت. این بازی را قطر اس‌سی با نتیجه چهار بر یک برد و کریمی هم در پست بال چپ به میدان رفت و نشان داد که توانایی بازی در این نقش را نیز دارد.

پاقدم کریمی برای قطر اس‌سی خوش‌یمن بوده و این تیم با اتکا به توانایی‌های هافبک ایرانی خود و البته یوسف بلایلی الجزایری که از الاهلی عربستان جذب این تیم شده و در پنج بازی 9 گل به ثمر رسانده، پنج پیروزی متوالی کسب کرده و به جمع تیم‌های مدعی راه یافته است. تا جایی که حالا قطر اس‌سی تنها سه امتیاز با الغرافه، تیم دوم جدول فاصله دارد و می‌تواند با ادامه همین روند حتی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیز امیدوار شود.
علی کریمی که در قطر بازی در چند پست میانی و هجومی را به نمایش گذاشته، دوشنبه باید به ملاقات ژاوی و السد برود. او که میان رسانه‌های ایرانی به ژاوی ایرانی مشهور است، باید مقابل ژاوی اسپانیایی بازی کند و البته قطر اس‌سی را برای کسب پیروزی برابر السد کمک کند. باشگاهی که اکنون با 28 امتیاز صدرنشین لیگ ستارگان است، این بار باید به مصاف قطر اس‌سی برود که بهترین تیم ماه اخیر فوتبال این کشور محسوب می‌شود. 
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: علي كريمي
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها