کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بچه‌ها چگونه دچار اختلال اضطراب می‌شوند؟

8 دی 1399 ساعت 11:26


گروه جامعه: یک مشاور خانواده، معتقد است که مهم‌ترین عامل لجبازی‌ها در زندگی مشترک، خالی بودن بانک عاطفی و بی‌توجهی طرف مقابل است.
لیلا خلجی گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد، لجبازی در زندگی مشترک فقط نشانه مخالفت، کارشکنی و انتقام نیست، بلکه در بیشتر موارد لجبازی، ابزاری برای جلب توجه و طلب نوازشگری است موضوعی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.
وی تصریح کرد: لجبازی یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند در برهه‌های مختلف زمانی در هر فردی بروز کند گاهی نوع لجبازی چنان عمق پیدا می‌کند که فرد بزرگسال مانند کودکان عمل کرده و منطق را از دست می‌دهد و به نوعی کودک درونش فعال می‌شود.خلجی ادامه داد: لجبازی در زندگی مشترک بازی روانی خطرناکی است، چرا که اگر در رابطه بین زن و شوهر هیچکدام سعی در برطرف کردن این مشکل نداشته باشند زندگی را وارد تعارض، مشاجره و مقاومت در برابر منطق می‌کند و این در حالی است که همین تنش‌ها باعث می‌شود تا فرزندان نیز دچار اختلال اضطراب شوند.

این مشاور خانواده با اشاره به تکنیک‌های مقابله با لجبازی در بین زوجین، افزود: یکی از راهکاری مقابله با این مشکل این است که در هنگام لجبازی یکی از طرفین، طرف دیگر رویه مدارا را در پیش گیرد، همچنین استفاده نکردن از کلمات منفی و کنایه نزدن می‌تواند راهگشا باشد.
وی ابراز کرد: تلاش برای ایجاد فضایی آرام و دور از تنش هم یکی دیگر از راهکارهایی است که همسران باید در هنگام لجبازی طرف مقابل به آن توجه کنند.خلجی خاطرنشان کرد: در نهایت آنچه زوجین باید مدنظر داشته باشند این است که با همسر لجباز خود بحث نکنند چراکه ممکن است این رفتار منفی روزی گریبانگیر خودشان شود، استفاده از جملاتی که سرزنش آمیز است هیچ کمکی به اصلاح روابط زوجین نخواهد کرد.


کد مطلب: 248297

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/248297/بچه-ها-چگونه-دچار-اختلال-اضطراب-می-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir