به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۴۸۳۲۳

راهکارهایی برای رهایی از شر دندان قروچه

راهکارهایی برای رهایی از شر دندان قروچه
گروه علمی: بسیاری از افراد در هنگام خواب از مشکل دندان قروچه و اصطکاک دندان های خود با یکدیگر رنج می‌برند که این مشکل می‌تواند برای کسانی که با بیمار در یک اتاق می‌خوابند ناراحت کننده باشد.محققان می‌گویند از ابتدای شیوع کرونا مشکل دندان قروچه بیشتر شده است، زیرا به دلیل تنشی که بسیاری از افراد از ترس این بیماری احساس می‌کنند و عواقب مختلف آن، تعداد بیمارانی که با مشکل دندان قروچه به کلینیک مراجعه می‌کنند افزایش یافته است.متخصصان مجموعه‌ای از ترفندهای کاربردی برای مقابله با مشکل دندان قروچه را توصیه کرده‌اند که در ادامه با آن آشنا می‌شوید:

محافظ مخصوص دهان بپوشید
استفاده از محافظ مخصوص دهان به خصوص در شب برای جلوگیری از ساییده شدن دندان‌های شما در هنگام خواب و همچنین کاهش فشار روی فک بسیار مفید است. دندانپزشک می‌تواند یک محافظ مخصوص را ایجاد کند که متناسب با دهان و دندان‌های شما باشد. محافظ‌های دهان بدون نسخه نیز در دسترس هستند.

مراقبه و یوگا
استرس یکی از دلایل اصلی دندان قروچه است و بدن ما اغلب به صورت فیزیولوژیکی در برابر استرس واکنش نشان می‌دهد. در بیشتر موارد، دندان قروچه نتیجه تنش عصبی جمع شده است و با تمرین‌های یوگا می‌توان مشکل استرس و تنش را برطرف کرد. سعی کنید دستکم روزانه بدن خود را به مدت ۱۵ دقیقه حرکت دهید تا اندورفین و هورمون شادی آزاد کند.

تمرینات عضلات زبان و فک
تمرینات عضلات زبان و فک می‌تواند به شل شدن عضلات فک و صورت شما و حفظ تراز مناسب کمک کند. این کار را می‌توان به راحتی در خانه انجام داد. برای این منظور دهان خود را به طور کامل باز کنید و زبان خود را روی دندان‌های جلویی لمس کنید، سپس حرف "ن" را تکرار کنید. این از لمس دندان‌های بالا و پایین شما جلوگیری می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از دندان قروچه جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید فک خود را به آرامی ماساژ دهید تا ماهیچه‌ها شل شوند.

طب سوزنی
طب سوزنی به عنوان روشی برای کاهش تنش عضلانی و آرامش سیستم عصبی شناخته شده است و می‌تواند به طور طبیعی و جامع شما را از شر ساییدن فک و دندان قروچه رهایی بخشد.

قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید
آب گرم می‌تواند به شل شدن عضلات کمک کند؛ بنابراین دوش آب گرم قبل از خواب می‌تواند به تنش زدایی از فک شما قبل از خواب کمک کند.

رفتاردرمانی
از بیوفیدبک می‌توان برای کمک به از بین بردن جنبه رفتاری دندان قروچه استفاده کرد. یک درمانگر به شما می‌آموزد که چگونه از طریق بازخورد دیداری، ارتعاشی یا شنوایی، حرکات عضلات فک خود را کنترل کنید.
اگرچه تحقیقات محدودی در مورد اثربخشی این روش در درمان دندان قروچه وجود دارد، اما شواهد موجود نشان می‌دهد وقتی از آن همراه با سایر روش‌های سنتی استفاده شود، می‌تواند کمک کننده باشد.
برچسب ها: دندان قروچه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها