کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشکیل دولت در لبنان طلسم شده است

9 دی 1399 ساعت 16:34


گروه بین الملل: یک مسوول بین المللی اعلام کرد، اقتصاد لبنان از هم فروپاشیده و پیش بینی می شود، تولید داخلی این کشور که در سال ۲۰۱۹ به ۵۳ میلیارد دلار رسید، پایان ۲۰۲۰ به شکل بی سابقه‌ای به ۱۸ میلیارد دلار کاهش یابد.
 نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان گفت، سیستم اقتصادی، مالی و بانکی لبنان در حالت نابسامانی قرار دارد.
یان کوبیس در توییتی نوشت، صلح و آرامش اجتماعی لبنان در آستانه فروپاشی است، حوادث امنیتی در حال افزایش است و پایه های این کشور به لرزه افتاده است.کوبیس به اعتراض نوشت، به نظر می رسد سیاستمداران لبنان منتظر جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هستند اما اینجا لبنان است نه آمریکا.
سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان  با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور آخرین مسائل مربوط به تشکیل دولت جدید را بررسی کرد. هنوز لبنان نتوانسته پس از استعفای دولت حسان دیاب، نخست وزیر موقت در پی حادثه انفجار بندر بیروت، دولت جدیدی تشکیل دهد. به نظر می رسد تشکیل دولت در لبنان طلسم شده است.طبق آمار موسسه خصوصی مطالعات بازار لبنان، بانک مرکزی این کشور ۴۰ میلیارد دلار ضرر کرده که ۲۰ میلیارد دلار از آن بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بوده است.آمار بین المللی یک شرکت خصوصی نیز نشان می دهد، لبنان تا پایان سپتامبر ۲۰۲۰ حدود ۹۵ میلیارد دلار  بدهی دارد.


کد مطلب: 248559

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/248559/تشکیل-دولت-لبنان-طلسم-شده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir