به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۲۴۸۶۴۸

فعالیت اقتصادی اصناف در سال ۹۹ به صفر رسید

فعالیت اقتصادی اصناف در سال ۹۹ به صفر رسید
گروه اقتصادی: رئیس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه نمی توان به دلیل آلودگی هوا، اصناف را تعطیل کنیم، گفت: سال ۱۳۹۹ عملا فعالیت اقتصادی اصناف به صفر رسید و این بخش دچار آسیب بسیار شد.رسول جهانگیری درباره تاثیر تعطیلی های ناشی از آلودگی هوا بر عملکرد اصناف، اظهار کرد: متاسفانه اصناف به دلیل شیوع کرونا همچنان فعالیت صد درصدی خود را ندارند، از سوی دیگر با تشدید آلودگی هوا و تعطیلی اماکن دولتی، شرایط سخت کرونایی اصناف تاحدودی مضاعف تر می شود.وی تاکید کرد: با تعطیلی ادارات و تاکید بر خانه ماندن مردم به دلیل تشدید آلودگی هوا و همچنین استقبال نکردن افراد از خرید در چنین روزهایی، بر فعالیت اصناف اثرگذار است.
رئیس اتاق اصناف اصفهان درباره اینکه چرا به دلیل آلودگی هوا اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف اصفهان تعطیل نیستند، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته اصناف درگیر آثار منفی شیوع کرونا هستند و به دلیل شدت این بیماری در دوره های ۲۰ روزه، یک هفته ای و ... به صورت متناوب تعطیل شده اند، بنابراین ما برای خدمت رسانی به آنها، اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف را تعطیل نکرده ایم تا صنوف بتوانند پیگیر امورات اداری خود شوند.وی با بیان اینکه نمی توان به دلیل آلودگی هوا، اصناف را تعطیل کنیم، تاکید کرد: همواره اصناف جزو تعطیلی به دلیل آلودگی هوا نیستند و تنها اماکن دولتی در این شرایط تعطیل می شوند.جهانگیری همچنین درباره کمک هایی کرونایی که به صورت مقطعی به اصناف شده است، اظهار کرد: متاسفانه این گونه کمک ها اصلا راهگشای مشکلات اصناف در شرایط فعلی کرونا نبوده و نیست و پیشنهاد داده ایم تا دولت تسهیلاتی برای کمک به اصناف قائل شوند، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته نشده است و برخی از کمک ها همچون تاخیر یک ماهه در ارائه دارایی و اظهارنامه های مالیاتی و ... تنها یک مُسکن است.وی ابراز امیدواری کرد تا بهبود شرایط کشور از اثرات منفی شیوع ویروس کرونا، متولیان امر همچون دارایی، تامین اجتماعی و ... نباید اصناف را فراموش کنند.رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ عملا فعالیت اقتصادی اصناف به صفر رسید و این بخش دچار آسیب بسیار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها