به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۴۸۹۳۶

جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا رسمی شد

جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا رسمی شد
گروه بین الملل: با آغاز سال جدید میلادی، روند جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا کامل شد.بریتانیا به طور رسمی  به اجرای قوانین اتحادیه اروپا پایان داد و ضوابط تازه ای را در این کشور برای سفر شهروندان، تجارت، مهاجرت و همکاری های امنیتی به اجرا گذاشته شده است.وزیران دولت بریتانیا هشدار داده اند که در روزهای آتی به خاطر به اجرا گذاشته شدن قوانین جدید تجاری، در تجارت با اعضای اتحادیه اروپا اختلال هایی ایجاد شود.بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در پیامی گفت که این کشور از این به بعد ''آزادی عمل دارد تا امورات خود را به طور متفاوت و بهتری انجام دهد. ''
امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه هم تاکید کرد بریتانیا دوست و متحد اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.بریتانیا اتحادیه اروپا را در سی و یکم ژوییه سال گذشته (یازده ماه پیش) ترک کرد.
این روند در پی رای مثبت مردم در همه پرسی موسوم به برگزیت صورت گرفت.اما در یازده ماه گذشته این کشور درگیر مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا بود که در نهایت این گفت وگوها در شب کریسمس به نتیجه رسید.پارلمان بریتانیا نتیجه این مذاکرات را چهارشنبه تایید کرد.طبق این توافق، تولیدکنندگان بریتانیایی می توانند بدون پرداخت گمرک به بازار داخلی اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشند.با این حال، تکلیف بخش خدمات مالی و بانکی هنوز کاملا مشخص نشده است. جانسون که نقش مهمی در همه پرسی برگزیت داشت، جدایی کامل کشورش از اتحادیه اروپا را ''لحظه شکوهمندی '' دانست.لرد دیوید فراست، مذاکره کننده اصلی بریتانیا در مذاکرات جدایی با اتحادیه اروپا گفت:‌بریتانیا مجددا یک کشور کاملا مستقل شده است و خودمان دوباره درباره اموراتمان تصمیم گیری خواهیم کرد. اما مخالفان برگزیت هشدار داده اند که وضع بریتانیا با جدایی از اتحادیه اروپا بدتر خواهد شد.نیکولا استرجن، سروزیر اسکاتلند که بر استقلال آن از بریتانیا تاکید دارد، در توییتی نوشت:‌ 'اروپا، اسکاتلند به زودی بر می گردد.

 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها