به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۴۸۹۴۲

رای منفی آمریکا به بودجه سازمان ملل

رای منفی آمریکا به بودجه سازمان ملل
گروه بین الملل: دولت آمریكا  با اشاره به آنچه که حمایت سازمان ملل متحد از یک رویداد «ضد اسرائیلی» خواند و همچنین عدم حمایت این سازمان از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران به بودجه برنامه سازمان ملل در سال ۲۰۲۱ رای منفی داد.
اسرائیل و آمریکا تنها کشورهایی بودند که علیه بودجه سه میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلاری سازمان ملل برای سال ۲۰۲۱ رای منفی دادند. ۱۶۷ کشور عضو سازمان ملل به این بودجه رای مثبت دادند.
کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل در توییتی نوشته است٬ ما عمیقا متاسفیم از این که سازمان ملل متحد در اجرای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ناکام بوده است.سفیر آمریکا تصریح کرده است، تصمیم‌هایی‌که در این بودجه، توسط این سازمان، اتخاذ شده‌اند، پیامدهای واقعی برای جهان دارند.کلی کرافت همچنین در بیستمین سالگرد کنفرانس دوربان٬ در آفریقای جنوبی علیه نژادپرستی به اختصاص بودجه به آن اعتراض کرده است.سفیر آمریکا می‌گوید از این کنفرانس به عنوان زمینه‌ای برای حمله به اسرائیل استفاده می‌شود.آمریکا کنفرانس دوربان٬ در آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۱ را به دلیل تشبیه صهیونیسم به نژادپرستی در پیش نویس سند اصلی این کنفرانس، ترک کرده بود.گیلاد اردان ، سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت که کنفرانس دوربان به جلسه دیگری علیه اسرائیل تبدیل خواهد شد.آمریکا اصلی ترین تامین کننده بودجه سازمان ملل متحده است.

 
برچسب ها: سازمان ملل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها