به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۲۴۹۳۳۷

هشدار درباره موج ورشکستگی در اقتصاد آلمان

هشدار درباره موج ورشکستگی در اقتصاد آلمان
گروه اقتصادی:کارشناسان می‌گویند، می‌دانند که موج ورشکستگی شرکت‌ها در آلمان آغاز خواهد شد. آن چه که برای آن‌ها هنوز روشن نیست این است که این موج چه زمانی آغاز می‌شود. یک اقتصاددان آلمانی از امکان بین رفتن ۶۰۰هزار شغل سخن گفته است.
پاندمی کرونا گریبان آلمان را سخت گرفته است. هم آمار فوتی‌‌ها و مبتلایان به کرونا بیشتر شده و هم خطر ورشکستگی، اقتصاد قدرتمند و پیشرفته آلمان را تهدید می‌کند.
قبلا گفته شده بود محدودیت‌های تازه کرونایی و تمدید آن تأثیر منفی چندانی بر کارآیی اقتصاد آلمان نخواهد گذاشت اما اکنون از امکان شروع موج ورشکستگی اقتصادی در آلمان سخن می‌رود. 
 اشتفان گنت، مدیر انجمن تجاری آلمان گفت، انتظار ندارد دهم ژانویه ۲۰۲۱ مقررات کرونایی در آلمان به پایان برسد. او تاکید کرده است که شمار مبتلایان به کرونا در آلمان تا این تاریخ کاهش پیدا نخواهد کرد.
مدیر انجمن تجاری آلمان همچنین هشدار داده که خطر "واقعا جدی است" و مغازه‌داران و خرده‌فروشی‌ها احساس می‌کنند در بحران کرونا تنها مانده‌اند. 
به گفته این کارشناس، اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان از بسته‌های کمک‌ مالی میلیاردی سخن گفته، اما دسترسی مغازه‌داران به این کمک‌های دولتی دشوار است.گنت پیش‌بینی کرده که در ماه‌های آینده موج ورشکستگی‌ شروع  خواهد شد و اگر حمایت‌های دولتی نباشد بیش از ۵۰ هزار مغازه‌دار اعلام ورشکستگی خواهند کرد.
مارسل فراتسشر، رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان DIW هم پیش‌بینی می‌کند ورشکستگی شرکت‌ها در نتیجه بحران کرونا افزایش خواهد یافت. او گفته است هر چه تعطیلی بازار بیشتر طول بکشد شرکت‌ها بیشتر به ورشکستگی سوق داده می‌شوند.
رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان هم در مورد آغاز موج ورشکستگی اقتصادی در این کشور ابراز اطمینان کرده است. این کارشناس با اینکه می‌گوید ورشکستگی بیکاری را در پی خواهد داشت اما مخالفتی با تمدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان ندارد. او گفته است، اولویت باید مقابله با کرونا باشد، چون عدم مهار کرونا در درازمدت به همه آسیب می‌رساند. 
گابریل فلبرمایر، اقتصاددان آلمانی نیز در مورد پیامدهای ناشی از کرونا در آلمان هشدار داده است. فلبرمان می‌گوید که در نتیجه گسترش پاندمی کرونا ۶۰۰ هزار شغل به ویژه در صنایع هواپیمایی و گردشگری آلمان از بین خواهند رفت.
این کارشناس به کنسرن ایرباس اشاره کرده است که درصدد است ۱۵ هزار نفر از ۱۵۰ هزار تن از کارکنان خود را اخراج کند. یک سوم از کارکنان اخراجی ایرباس در آلمان هستند.
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها