به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۴۹۳۴۰

صادرات تسلیحاتی هنگفت آلمان به خاورمیانه

صادرات تسلیحاتی هنگفت آلمان به خاورمیانه
گروه بین الملل: به‌رغم تداوم جنگ در دو کشور لیبی و یمن، آلمان بیش از یک میلیارد یورو جنگ‌افزار به کشورهای خاورمیانه صادر کرده است. کشورهایی که جنگ‌افزارهای ساخت آلمان را دریافت کرده‌اند، دست‌کم در یکی از دو جنگ لیبی و یمن حضور دارند.
صادرات تسلیحاتی آلمان در سال ۲۰۱۹ به میزان بی‌سابقه‌ای رسید. گرچه میزان فروش تسلیحاتی آلمان در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال پیش از آن کاهش یافته است، اما این کشور اقدام به فروش بیش از یک میلیارد یورو جنگ‌افزار به کشورهای خاورمیانه نموده است.
مجوز صدور جنگ‌افزارهایی به مبلغ ۷۵۲ میلیون یورو به مصر در روز ۱۷ دسامبر صادر شده است. به این ترتیب، بیشترین میزان صادرات تسلیحاتی آلمان در سال ۲۰۲۰ به مصر بوده است.افزون بر آن، قطر نیز بیش از ۳۰۵ میلیون یورو جنگ‌افزار از آلمان د ریافت کرده است. امارات متحده عربی نیز در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۱ میلیون یورو واردات تسلیحاتی از آلمان داشته است.کشورهای کویت و ترکیه نیز هر یک بیش از ۲۰ میلیون یورو جنگ‌افزار از آلمان دریافت کرده‌اند.دو کشور بحرین و اردن نیز از صادرات تسلیحاتی آلمان به کشورهای خاورمیانه بی‌نصیب نمانده‌اند.
 کشورهای یاد شده دست‌کم در یکی از دو کانون بحرانی خاورمیانه، یعنی لیبی و یمن، حضور نظامی دارند.آلمان در سال ۲۰۱۹ با فروش بیش از هشت میلیارد یورو جنگ‌افزار رکورد جدیدی در صادرات تسلیحاتی برجای نهاد. صادرات تسلیحاتی آلمان در سال ۲۰۲۰ اما به ۵ میلیارد و ۶۳۵ میلیون یورو کاهش یافت.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها