به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۲۴۹۳۶۸

رشد چشمگیر شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی

رشد چشمگیر شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی
گروه بین الملل: طبق یک گزارش، روند شهرک‌سازی ها در اراضی فلسطینی از جمله کرانه باختری و قدس اشغالی در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بیشتر از دولت‌های سابق ایالات متحده بوده است.
دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گزارشی اعلام کرد، مقامات اسرائیلی در سه سال نخست روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سالانه به طور متوسط ساخت ۷۰۰۰ واحد مسکونی را تصویب کردند که تقریباً دو برابر شهرک سازی‌ها در سه سال قبل از آن در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور بود که ساخت بیش از ۳۶۰۰ واحد مسکونی تصویب شده بود و هدف از این شهرک‌سازی‌ها نابودی امکان دستیابی به توافق سیاسی با فلسطینیان از طریق تشویق به ساخت و سازهای بیشتر درشهرک‌ها بوده است.بر اساس این گزارش، در سال گذشته میلادی سریع‌ترین روند شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در اراضی فلسطین طی ۲۰ سال گذشته ثبت شد و مقامات اسرائیل ساخت ۱۵ هزار و
۱۰۰ واحد مسکونی را تصویب کردند.از جمله طرح‌ها و برنامه‌های شهرک‌سازی در سال ۲۰۲۰، افزایش تخریب تأسیسات و منازل فلسطینی در منطقه «ج» کرانه باختری است.
در این گزارش آمده است، سال ۲۰۲۰ از نظر سیاسی برای فلسطینیان بدترین سال، تنها پس از شدت گرفتن روند عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل نبوده بلکه از نظر جمعیتی نیز بدترین سال بود و مقامات اسرائیلی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد شهرک نشینان در کرانه باختری هستند تا تعداد آنها به حدود یک میلیون شهرک نشین برسد.


 
برچسب ها: فلسطین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها