به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۲۴۹۴۹۰

تردید درباره ایمنی واکسن هندی کرونا

تردید درباره ایمنی واکسن هندی کرونا
گروه علم و فناوری:هند برای دو واکسن کرونا مجوز اضطراری صادر کرد. یکی از این دو واکسن، واکسن هندی کوواکسین است. مخالفان دولت هند نسبت به ایمنی این واکسن ابراز تردید کرده‌اند. رئیس این شرکت هندی ضریب ایمنی آن را "۱۱۰ درصد" می‌داند.
صدور مجوز اضطراری استفاده از واکسن هندی کرونا، کوواکسین، به مخالفت‌ها و اعتراض‌هایی در این کشور دامن زده است. کارشناسان نیز درباره ایمنی و همچنین میزان موثر بودن آن ابراز تردید کرده‌اند.
هند برای مقابله با شیوع کرونا در کنار واکسن آکسفورد استرازنکا برای استفاده از واکسن کوواکسین نیز مجوز اضطراری صادر کرده است.
این در حالی است که اطلاعات کافی درباره ایمنی و همچنین موثر بودن این واکسن وجود ندارد. گفته می‌شود که تحقیقات در مرحله سوم آزمایش کلینیکی این واکسن به اندازه کافی صورت نگرفته است. مخالفان حزب کنگره و دولت هند، اعلام کرده‌اند که صدور مجوز برای این واکسن ناصحیح بوده است.رئیس شرکت هندی بهارات بیوتک به رغم این مخالفت‌ها مدعی شده که ایمنی و موثر بودن این واکسن در مقابله با شیوع کرونا "۱۱۰  درصد" است.این شرکت هندی اعلام کرده است که واکسن کوواکسین در مرحله بالینی بر روی ۸۰۰ بیمار آزمایش شده است. رئیس شرکت بهارات بیوتک هند همچنین اعلام کرده است که در مرحله سوم این واکسن بر روی ۲۵ هزار داوطلب مورد استفاده قرار گرفته و نتایج این آزمایش‌ها رضایت بخش بوده است.بر اساس اطلاعات و آمار منتشر شده تا کنون حدود  ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در هند واکسن هندی کرونا را دریافت کرده‌اند.دولت هند تصمیم دارد تا اواسط سال جاری میلادی حدود۳۰۰ میلیون نفر از شهروندان خود را علیه ویروس کرونا واکسینه کند. شرکت بهارات بیوتک هنوز بهای رسمی این واکسن را اعلام نکرده است. اما گفته می‌شود که بهای این واکسن بسیار نازل‌تر از واکسن‌های مشابه است.از سوی دیگر مقامات دولت هند اعلام کرده‌اند که ۵۰ میلیون دوز از واکسن آکسفورد استرازنکا نیز در انبارهای این کشور در دسترس قرار دارد.
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها