به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۲۴۹۴۹۳
بر سر مکالمه تلفنی فرماندار جورجیا با رییس‌جمهور

شانتاژ خبری جدید دموکرات‌ها علیه دونالد ترامپ

کاروان‌های طرفداران دونالد ترامپ برای اجتماع بزرگ روز چهارشنبه به سمت واشنگتن راه افتاده‌اند
کاروان‌های طرفداران دونالد ترامپ برای اجتماع بزرگ روز چهارشنبه به سمت واشنگتن راه افتاده‌اند
گروه بین‌الملل: مدیر امر داخلی ایالت جورجیا «رافنسبرگر» یک ساعت مکالمه تلفنی خود با دونالد ترامپ را ضبط و به روزنامه واشنگتن‌پست تحویل داد. در این مکالمه، ترامپ از او می‌خواهد که در مورد جابجایی قطعات دستگاه شمارش آرا «دومینین» و یا موضوع پاره کردن رأی‌های فالتن‌کانتی توضیح دهد ولی رافنسبرگر پاسخ مشخصی نمی‌دهد و فقط به تکذیب این مسائل پرداخته و تقلب را انکار می‌کند، در انتها ترامپ خطاب به او می‌گوید بابت این کارها هزینه زیادی خواهی داد.
ترامپ در این مکالمه بارها به اعمال مجرمانه اشاره می‌کند و به رافنسبرگر هشدار می‌دهد و می‌گوید براساس قانون تو نباید نتیجه تقلبی انتخابات را تأیید کنی. برخلاف ادعای رسانه‌های دموکرات، ترامپ درخواست رای نمی‌کرد یا از مقام ایالت جورجیا نمی‌خواست که به او رای رایگان بدهد یا تقلب کند. ساعتی بعد، با انتشار کامل این مکالمه مشخص شد که با تقطیع نوار مکالمه، این دروغی بود، که توسط شبکه‌های حامی بایدن تنظیم و منتشر شده است. ترامپ در این مکالمه به صراحت خطاب به رافسبرگر می‌گوید: من با کسب ۱۰۰ هزار رأی پیروز شده‌ام و تنها انتظار دارم که حداقل رای «۱۲ هزار رای» برای پیروزی‌ام را بررسی کنید.

گفتنی اینکه، در پی انتشار این مکالمه تلفنی، حزب جمهوری خواه جورجیا اعلام کرد: پرزیدنت ترامپ به دلیل درز تماس تلفنی محرمانه دو پرونده قضایی فدرال و ایالتی علیه مدیر امور داخلی جورجیا تشکیل داده است.

مک‌کارتی و رند پال هم به جمع معترضان پیوستند
کوین مک کارتی «رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان» حمایت خود را از تلاش برای به چالش کشیدن رای‌گیری کالج انتخابات در ۶ ژانویه اعلام کرد. از سوی دیگر، سناتور رند پال و سناتور پرودو از جورجیا هم به جمع چالش‌کنندگان آرای الکتورال کالج پیوستند.

در همین حال، کاروان‌های طرفداران دونالد ترامپ برای اجتماع بزرگ روز چهارشنبه به سمت واشنگتن راه افتاده‌اند. ترامپ گفته است در این تجمع اعتراضی با شعار «سرقت آرا را تمام کنید» حضور خواهد یافت.

از سوی دیگر، بن رودز معاون مشاور امنیت ملی در دولت باراک اوباما در توئیتر نوشت: آمریکا قادر نخواهد بود از مردمی که برای دموکراسی و حقوق بشر در سراسر جهان مبارزه می کنند، حمایت کند مگر این که وضعیت دموکراسی خود را در داخل کشور درست کند.
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها