به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۲۴۹۵۱۳

ارتش کره شمالی تا چه حد مدرن است؟

ارتش کره شمالی تا چه حد مدرن است؟
گروه بین الملل: کره شمالی اکتبر ۲۰۲۰ در جریان مانوری به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران کره از سخت‌افزارهای نظامی جدیدی رونمایی کرد. بدون شک این مانور نشان می‌دهد که تعهد کره شمالی به مدرن‌سازی ارتش در حال نتیجه دادن است اما هنوز مشخص نیست که این مدرن‌سازی تا کجا پیشرفته است. جای تعجب نیست که بیشترین توجهات به موشک‌ها به ویژه موشک بالستیک مستقر بر زیردریایی "پوکگوکسونگ ۴" و موشک "هواسونگ ۱۶" که اگر واقعی باشد بزرگ‌ترین موشک متحرک با سوخت مایع می‌شود، جلب شده بود.
اما پیش از آنکه این موشک‌ها در پایان این مانور به نمایش گذاشته شوند، مدرن‌سازی چشمگیر نیروهای متعارف کره شمالی کاملا مشهود بود. سربازان یونیفورم‌های مدرن با الگوهای استتار جدید، کلاه‌های ایمنی بالستیک، جلیقه و حتی تجهیزات لمسی به تن داشتند. آنها همچنین برای نخستین بار با تجهیزات کامل هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی رژه می‌رفتند."چون این-بوم"، ژنرال سابق در ارتش کره جنوبی این مانور را به عنوان "به معنای واقعی کلمه یک ظاهر جدید از هر لحاظ برای ارتش خلق کره شمالی" توصیف کرد.علاوه بر موشک‌ها، خودروهای زرهی جدید نیز بسیار مورد توجه قرار گرفتند.نیروی زرهی کره شمالی مدت‌ها شامل مدل‌های قدیمی دوران شوروی سابق یا کپی‌های داخلی اصلاح شده بودند. اما یک خودروی زرهی جنگی جدید و یک تانک جدید نشان می‌دهد که نیروی زرهی کره شمالی در مسیر جدیدی گام برداشته است.احتمالا از این خودروها برای حمایت از عملیات‌های ضد تانک و آتش پشتیبان استفاده می‌شود وبه ارتش کره شمالی کمک می‌کند تا به شیوه‌ای شبیه ارتش آمریکا قابلیت مانور بیشتری داشته باشد.
در این مانور تعدادی سیستم‌های جدید دیگر نیز وجود داشت.
ژنرال‌ها و افسران ارتش در این مانور بر خودروهایی که شبیه به خودروهای ضد مین بودند، سوار بودند. تسلیحات خودکششی ۱۵۵ میلی‌متری، سیستم‌های راکت‌انداز چندمنظوره، یک سامانه دفاع‌هوایی جدید و راداری قابل مقایسه با سامانه موشکی تور روسیه نیز در این مانور به چشم خوردند.این مانور تازه‌ترین نشانه از این بود که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تلاش‌ها برای مدرن‌سازی ارتش کشورش را سرعت می‌بخشد؛ روندی که با موشک‌ها و تسلیحات اتمی‌اش مشهود بوده است.سو تری، رئیس بخش کره در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی درباره این تلاش‌ها گفت: کیم جونگ اون قادر به رسیدن به این هدف است. هنگامی که کیم جونگ اون به قدرت رسید بسیاری از مردم او را دست کم گرفتند. اما نهایتا همه این مدرن‌سازی‌ها تحت رهبری او صورت گرفته است.کیم جونگ اون تقویت ارتش کشورش را اولویت قرار داده و می‌خواهد ثابت کند که علی‌رغم فشار بین‌المللی و تحریم‌ها کره شمالی قادر به انجام این کار هست.


 
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها