به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۲۴۹۵۱۹
رئیس قوه قضاییه: قدرت منطقه‌ای ایران از قدرت موشکی مهم‌تر است

پای میز مذاکره‌ای که دنبال محدودسازی قدرت ما باشد، نمی‌نشینیم

پای میز مذاکره‌ای که دنبال محدودسازی قدرت ما باشد، نمی‌نشینیم
گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه گفت: «حاج قاسمِ شهید» برای دشمن خطرناک‌تر از حاج قاسم در حال حیات معمولی این دنیاست چرا که امروز هر مرد و زن و دختر و پسری در عالم اسلام احساس می‌کند باید خودش حاج قاسم باشد و از وجود ایشان چهره‌های مصمم و خطرپذیر در مواجهه با استکبار و رژیم صهیونیستی پدید آمده است.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار لبنان  به تأثیر ترور سرلشکر سلیمانی در جهان اسلام و منطقه پرداخت و اظهار داشت: حاج قاسم شخصیت تأثیرگذاری بر کل منطقه بود و دشمن تصور کرد با ترور او این خط مسدود می‌شود و جریان مقاومت با از دست دادن سردار و سپهسالار و برزگ خود متوقف می‌شود. دشمن پیش از این هم تصور می‌کرد با حذف سید عباس موسوی جریان حزب الله در لبنان زمین می‌خورد، اما حالا نگاه عالم این است که جریان مقاومت با ترور سید عباس موسوی متوقف نشد و امروز از همه زمان‌ها با شکوه‌تر و با عظمت‌تر و مقتدرتر ظاهر شده است.
وی با بیان اینکه قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران در جهت بازدارندگی است، افزود: ما حق خودمان می‌دانیم از هر ظرفیت بازدارنده‌ای که دشمن را از تجاوز به حقوق ملت ایران و ملت‌های منطقه بازدارد و بر توان ما بیفزاید، برخودردار باشیم و از آن استفاده کنیم.
رئیس دستگاه قضا تنها خط قرمز در این ساحت را استفاده از سلاح هسته‌ای عنوان کرد و گفت: امام خامنه‌ای رفتن به سوی تولید سلاح هسته‌ای را ممنوع و حرام شرعی اعلام کردند. اما جمهوری اسلامی تلاش می‌کند قدرت بازدارندگی خود را بالا ببرد همانطور که علی‌رغم همه تحریم‌ها دانشمندان ما بی وقفه برای ارتقا قدرت دفاعی و موشکی و امنیت منطقه تلاش کردند و موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه داشته ایم. رئیسی در عین حال گفت که مهم‌تر از قدرت دفاعی و موشکی، قدرت منطقه‌ای ایران است که آمریکا و اسرائیل می‌دانند ایران قدرت عمل بالایی دارد و حرف اول را ایران می‌زند، حقیقت هم این است که امروز هیچ معادله‌ای در منطقه جز با نگاه و نظر مساعد جمهوری اسلامی شکل نمی‌گیرد.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای محدودسازی نفوذ ایران در منطقه گفت: آن‌ها با طرح موضوع مذاکره دنبال محدودسازی نفوذ و قدرت منطقه‌ای و قدرت امنیتی و دفاعی ما هستند، اما رهبری بیدار و حکیم ما همواره تأکید کرده اند و این تأکید به حق در تمام لایه‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی هم ساری و جاری است که به هیچ عنوان پای میز مذاکره‌ای نخواهیم نشست که دنبال محدودسازی قدرت دفاعی و امنیتی ما باشد و این محدودیت را خلاف امنیت جمهوری اسلامی می‌دانیم و زیر بار آن نخواهیم رفت.
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اقتصادی و اداری اظهار داشت: جمهوری اسلامی نظام عادلانه‌ای است که مطلقا اجازه نمی‌دهد در هیچ کجای نظام فساد لانه کند و اساس نظام ما ضدفساد است. رئیسی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره با زمینه‌های فساد و عوامل آن برخورد شد، ولی بالاخره کشور ما در حال پیشرفت و توسعه و جذب سرمایه‌ها برای حرکت به سوی استقلال اقتصادی و صنعتی است و در این فضا طبعا افرادی به دنبال سوءاستفاده و منفعت پرستی و سوداگری هستند.
وی تصریح کرد: در زمان جنگ هم عده‌ای در حال مبارزه با دشمن بودند و عده‌ای دیگر در پشت جبهه کمک می‌کردند، اما در همان روزهای سخت عده‌ای دنبال سوءاستفاده و ثروت اندوزی و مال اندوزی از راه‌های نامشروع همچون احتکار بودند و با افراد فاسد همان زمان هم برخورد می‌شد.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها