به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۲۴۹۶۴۵

فلسطینی‌ها هم علیه کرونا واکسیناسیون می‌شوند

فلسطینی‌ها هم علیه کرونا واکسیناسیون می‌شوند
گروه بین الملل: مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی  اعلام کردند که با دریافت نخستین محموله‌های واکسن مقابله با ویروس کرونا، از ماه آینده واکسیناسیون فلسطینی‌ها را آغاز خواهند کرد.
 مقامات وزارت بهداری حکومت خودگردان امیدوارند که این محموله‌ها در مرحله نخست برای واکسینه کردن ۲۰ درصد از حدود پنج میلیون ساکن کرانه باختری و نوار غزه کفایت کند.
دکتر یاسر بوزیه، یکی از مدیران وزارت بهداری فلسطینی، گفت واکسن‌ها در چارچوب برنامه جهانی کوواکس برای فلسطینی‌ها فرستاده خواهد شد و خرید آن از بودجه دولت خودگردان و پول‌های اهدایی خیرین میسر شده است.معلوم نیست واکسنی که مقامات حکومت فلسطینی  قول رسیدن آن را اعلام کردند محصول کدام شرکت است اما آن‌ها پیش‌تر گفته‌اند که از امکانات نقل و انتقال و انبار کردن واکسن فایزر که برودت منفی ۷۰ درجه را می‌طلبد، برخوردار نیستند.
اسرائیل گفته است که مسئول امور بهداشتی و جان فلسطینیان کرانه باختری و باریکه غزه نیست اما بعد از واکسینه کردن مردم خود، آماده است مازاد واکسن‌های در اختیار را به فلسطینیان بدهد. اسرائیل فعلا از واکسن‌ فایزر برای مقابله با کرونا استفاده می‌کند.بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، سه ماه پیش قول داده بود که واکسن در دست ساخت این کشور به فلسطینیان نیز داده شود اما این واکسن، هنوز مراحل آزمایش بالینی را تکمیل نکرده است.
به نوشته گروه‌های حقوق بشری، واکسینه نشدن فلسطینیان در نهایت به خود اسرائیل لطمه خواهد زد زیرا هزاران فلسطینی روزانه نزد اسرائیلی‌ها کار می‌کنند؛ بخش بزرگی از آن‌ها کارگران روزمزد در یهودی‌نشین‌های کرانه باختری هستند.
برچسب ها: فلسطین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها