به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۲۴۹۶۵۷

افزایش کمک نقدی اتحادیه اروپا به پناهجویان

افزایش کمک نقدی اتحادیه اروپا به پناهجویان
گروه بین الملل:شمار زیادی پناهجو در شرایط بسیار بغرنجی در بوسنی و هرزگووین به سر می‌برند. اتحادیه اروپا مصمم است، کمک‌های نقدی خود به این پناهجویان را افزایش دهد.
اتحادیه اروپا اعلام کرد که بار دیگر سه میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای اسکان بهتر پناهجویان در بوسنی هرزگووین هزینه می‌کند. قرار است این مبلغ در اختیار دولت این کشور قرار بگیرد.
 جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی و جانز لنارچیچ، کمیساریای حفاظت مدنی اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر در بروکسل گفتند، در حال حاضر بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر در منطقه اونا سانا بوسنی بدون سرپناه مناسب هستند. حدود ۸۰۰ تن از آنان، از جمله شماری کودک در فضای باز زندگی می‌کنند.بورل ضمن تاکید بر این که «وضعیت در منطقه اونا سانا غیر قابل پذیرش است» اظهار داشت، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا نیازهای فوری و ضروری پناهچویان را تامین می‌کند اما برای حل معضلات این افراد در حاشیه اتحادیه اروپا باید در پی راه حلٰهای طولانی مدت بود. هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مقامات بوسنی و هرزگووین خواست، پناهجویان را در هوای سرد و در بحبوحه بیماری همه‌گیر کرونا، بدون دسترسی به سرویس بهداشتی رها نکنند.شماری از پناهجویان هنگام تخلیه اقامتگاه لیپا، چادرها و کانتینرها را به آتش کشیدند
سازمان حامی پناهجویان «پرو آزول» اتحادیه اروپا را در رابطه با رسیدگی به پناهجویان ساکن بوسنی و هرزگووین به «ناكامی كامل» متهم كرد و خواستار باز شدن مرزهای اتحادیه اروپا به روی پناهجویان شد.أحزاب مسیحی و سوسیال دموکرات ائتلاف دولتی آلمان نیز در رابطه با پذیرش شماری از پناهجویان اقامتگاهٰهای بوسنی و یونان در حال رایزنی هستند.
آخیم پٌست، نایب رئیس فراکسیون پارلمانی سوسیال دموکرات‌ها در این راستا گفت: «آنچه که ما در حال حاضر در بعضی از نقاط جزایر یونان و بوسنی و هرزگووین تجربه می کنیم، یک وضعیت اضطراری است.»فریدریش مرتس، سیاستمدار پرنفوذ حزب دموکرات مسیحی، پذیرش پناهجویان در آلمان را رد کرد. او که نامزد پست ریاست حزب به شمار می‌رود، به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای فونکه گفت: «بیش از همه، کل اتحادیه اروپا موظف است به پناهنجویان در منطقه بالکان یا جزایر یونان کمک کند».
اقامتگاه پناهجویان در لیپا، در حاشیه شهر بیهاچ جمهوری بوسنی و هرزگووین و نزدیک مرز کرواسی، به دلیل کمبود امکانات و وضعیت بحرانی ساکنانش از مدت‌ها پیش در کانون توجه نهادهای امدادی و فعالان مدنی قرار داشت.أواخر ماه گذشته میلادی با بسته شدن این اقامتگاه بیش از هزار پناهجو آواره شدند. شماری از پناهجویان هنگام تخلیه آن، چادرها و کانتینرها را به آتش کشیدند.
شمال غرب بوسنی یکی از گذرگاه‌های اصلی پناهجویان برای رسیدن به غرب اروپا به شمار می‌رود. اغلب کسانی که از این مسیر استفاده می‌کنند شهروندان کشورهای خاورمیانه هستند.


 
برچسب ها: پناهجویان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها