به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۲۴۹۷۱۰

بعید می‌دانیم جنگ جدیدی در منطقه رخ بدهد

بعید می‌دانیم جنگ جدیدی در منطقه رخ بدهد
گروه سیاسی: سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که با توجه به تحرکات نظامی این روزهای طرف امریکایی در منطقه، شما تا چه حد احتمال شروع یک نزاع جدی رو می دهید گفت: بسیار بعید می‌دانم که دولت آمریکا نسبت به نیات قاطع و توانایی بازدارندگی و تلافی ایران دچار اشتباه در محاسبه شوند.
علی ربیعی گفت:شایعات اخیر ریشه در رفتارهای نمایشی و جنگ روانی کسانی علیه ایران و مردم منطقه دارند که از هیاهوهای رسانه ای آن سود می برند. البته این موضوع مسئله تازه‌ای نیست و سالهاست که با شدت و ضعف های مختلف همچنان ادامه دارد. موکداً تکرار می‌کنم ما بدون توجه به شایعات مربوط به جنگ که همه اقدامات و تحرکات نظامی آمریکا را در منطقه به دقت زیر نظر داریم و لذا این شایعات را موجب هیچ سطحی از نگرانی نمی‌دانیم. بعید می‌دانم جنگ جدیدی در منطقه شروع شود و تاکید می‌کنم قاطعانه به هر ماجراجویی پاسخ داده می‌شود و از منافع و امنیت ملی کشورمان دفاع خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که اتحادیه اروپا مدعی شده، اقدام ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم، انحراف قابل ملاحظه‌ای از توافق هسته‌ای است. موضع دولت در این خصوص چیست،گفت: این اقدام بر اساس مصوبه مجلس انجام گرفته و مطابق با بند 36 برجام است. ایران حق خود می داند که اقدامات مقتضی را تا وقتی همه طرف‌ها به تعهدات خود عمل کنند، در پیش بگیرد.با این حال همانطور که بارها گفته‌ایم، همه این تصمیم‌ها به سرعت و به محض بازگشت طرفین به تعهدات خود مطابق متن برجام، برگشت پذیر هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم بجای صدور بیانیه و اعلام نگرانی نسبت به استفاده ایران از حقوق خود، فکری به حال تعهدات بر زمین مانده خود بکنند.

 
برچسب ها: علی ربیعی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها