کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محكومیت 6نفر به زندان در پرونده زم

16 دی 1399 ساعت 15:31


گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده زم، شش نفر به محکومیت حبس دو تا ده سال محکوم شدند.
غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده روح الله زم و اینکه آیا رسیدگی به پرونده همدستان او از جمله شیرین نجفی آغاز شده است؟ گفت: این پرونده ابعاد گسترده‌ای دارد. بخشی منتهی به رای شد اما این پرونده به اتمام نرسیده. اخیرا از ناحیه دادگاه بعد از صدور کیفر خواست در مورد ۶ نفر دیگر از متهمان دیگر حکم صادر شده و ۶ نفر به محکومیت حبس دو تا ۱۰ سال محکوم شدند.وی افزود: خانمی که گفتید در زمره افرادی است که دستگیر شد و تحت تعقیب قرار گرفت و حکم صادر شده و محکومیت یافته اما چون قطعی نشده و در مرحله تجدیدنظر خواهی است از بیان عناوین اتهامی و موضوعات مربوط به میزان دقیق آنها معذورم. در مورد نفر دیگر در پرونده کیفرخواست صادر شده و هفته آینده دادگاه برگزار می شود.
سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت:بابک زنجانی به مجازات کیفری و استرداد اموال محکوم شده است.اموال داخل کشور او همه توقیف شدند و در اختیار بخش‌های ذی نفع قرار گرفته است.
بر اساس کارشناسی‌ها حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال شناسایی شده او در داخل بوده است.تلاش‌های جدی برای سایر اموال شناسایی شده او انجام شده است تا زمینه بازگشت اموال به داخل فراهم شود. اما در این بخش هنوز توفیق نداشته ایم، اما مأیوس هم نیستیم و تلاش‌ها ادامه دارد.


 


کد مطلب: 249712

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/249712/محكومیت-6نفر-زندان-پرونده-زم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir