به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۲۴۹۷۱۵

انتخابات مهم برای دو کرسی باقیمانده سنا

انتخابات مهم برای دو کرسی باقیمانده سنا
گروه بین الملل: اخذ رای برای انتخاب دو سناتور ایالات متحده امریکا از ایالت جورجیا، امروز پنجم ژانویه برگزار می‌شود، انتخاباتی که پرخرج‌ترین و پرهزینه‌ترین انتخابات برای تصاحب دو کرسی نمایندگی در مجلس ملی هر کشوری در جهان لقب گرفته است و گفته می‌شود حدود نیم میلیارد دلار هزینه شده است.
در حال حاضر جمهوری‌خواهان ۵۰ کرسی و دموکرات‌ها ۴۸ کرسی سنا را به دست آورده‌اند و کسب دو کرسی جورجیا چهره حزب اکثریت در سنا را تعیین خواهد کرد. سنای آمریکا که دارای ۱۰۰ نماینده است (هر ایالت ۲ سناتور) نقش بسیار مهم‌تری نسبت به مجلس نمایندگان دارد.
فردا، خانم کلی لوفر و دیوید پردو «دو سناتور کنونی جمهوری‌خواه» باید با دو کاندیدای دموکرات «وانوک و روسوف» رقابت کنند. نظرسنجی‌ها حکایت از جلو بودن اندک دو دموکرات دارد که دلیل اصلی آن، عدم مشارکت بخشی از طرفداران دو آتشه ترامپ بخاطر ناراحتی از طرح تقلب در انتخابات رییس‌جمهوری ارزیابی شده است. آنها می‌گویند وقتی این فرماندار و معاونانش در جورجیا آنگونه آرای ترامپ را دزدیدند چرا دوباره اعتماد کنیم و پای صندوق برویم تا دوباره رای‌مان را بدزدند؟

رییس جمهور آمریکا  شب گذشته در میتینگ دو سناتور جمهوری‌خواه گفت: فساد گسترده ای در نتایج انتخابات در 6 ایالت آمریکا رخ داده است. ما طی دو هفته آینده خواهیم دید که چه رخ خواهد داد، آنچه را که رخ خواهد داد زیر نظر داشته باشید.
دونالد ترامپ افزود: دموکرات‌ها حتی شماری از کرسی‌های خود را در مجلس نمایندگان از دست داده‌اند در چنین حالتی چگونه می‌توان قبول کرد رئیس‌جمهور شکست بخورد؟ کاخ سفید هرگز شکست نخواهد خورد و ما تا آخرین نفس مبارزه خواهیم کرد و امیدوارم که مایک پنس از ما دفاع کند. اگر دموکرات‌ها سنا و کاخ سفید را تصاحب کنند، قدرت مطلق بر همه جنبه‌های زندگی شما را خواهند داشت. آنها البته این کاخ سفید را نمی‌گیرند. ما خواهیم جنگید.
ترامپ علیه امتناع دادگاه‌ها از دادرسی پرونده‌های انتخاباتی، هم بشدت انتقاد کرد و گفت آنها حتی حاضر نشدند یک شکایت ما را بررسی کنند و فقط گفتند رد می‌کنیم و دادرسی نمی‌کنیم، چرا؟!.
ترامپ گفت: تمام ملت ما روی مردم جورجیا حساب می‌كنند به نوعی جهان روی شما حساب می‌كند. سرنوشت کشور ما در معرض خطر است. این در دست شماست. شما باید یک پیروزی آنقدر بزرگ بدست آورید که دموکراتها نتوانند آن را بدزدند.رئیس‌جمهور آمریکا قول داد تلاشهایش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را ادامه دهد و مدارک بیشتری ممکن است به زودی در خصوص نتایج انتخابات فاش شوند.
 ترامپ  گفت: رای دهندگان الکترالی که بایدن را برگزیدند نمی‌تواند کاخ سفید را  به او بدهند.  او گفت: آنچه طی هفته‌های آتی افشا می‌شود را خوب تماشا کنید . شما شاهد نتایج خواهید بود. افشاگری‌ها را تماشا کنید. ترامپ همچنین در حالی که جو بایدن به عنوان اولین نامزد دموکرات پیروز در انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا در بیش از دو دهه اخیر مطرح شد، گفت امکان ندارد او در انتخابات در ایالت جورجیا باخته باشد.
او اظهار کرد: به هیچ وجه ممکن نیست که ما در انتخابات جورجیا باخته باشیم. به هیچ وجه ممکن نیست. این یک انتخابات همراه با تقلب بود اما ما همچنان داریم با آن مبارزه می کنیم و شما خواهید دید که چه اتفاقی قرار است بیفتد."ترامپ در خصوص دور دوم انتخابات مربوط به کرسی های سنا از آمریکایی‌ها خواست در این دور از نامزدهای جمهوریخواهان حمایت کنند و گفت که دموکراتها در صورت کسب اکثریت تلاش خواهند کرد که دادگاه عالی را با گزینه‌های خودشان پر کنند. دیگر هرگز انتخابات عادلانه دیگری در آمریکا وجود نخواهد داشت. این به آنها این قدرت را خواهد داد که هر گونه قانون متوهمانه چپگرایی که تا کنون خواستارش بوده‌اند و رویایش را داشته‌اند، با زور تصویب کنند. آزادی مذهبی شما از بین خواهد رفت، اصلاحیه دوم قانون اساسی شما از بین خواهد رفت، مرزها و دیوار جدید بزرگ شما از بین خواهد رفت. واحدهای پلیس شما که آنها را میشناسیم از بین خواهند رفت و پس اندازهای زندگی شما از بین خواهند رفت.
رئیس جمهور آمریکا متعهد شد: آنها قرار نیست کاخ سفید را تصاحب کنند. ما قرار است با چنگ و دندان بجنگیم.
این در حالی است که پیشتر یک قاضی فدرال آمریکا شکایتی از جانب چند تن از جمهوریخواهان در ایالت ویسکانسین با هدف دادن اختیار کامل به مایک پنس، معاون ترامپ برای لغو نتایج انتخابات را رد کرد. مایک پنس قرار است روز چهارشنبه ریاست نشست در کنگره برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 را به عهده داشته باشد.معاون رئیس جمهور  آمریکا با اشاره به مدارک جدید مربوط به وقوع تقلب در انتخابات قول داد که آمریکایی ها چهارشنبه "این مدارک را خواهند شنید".
ترامپ همچنین اظهار امیدواری کرد که مایک پنس به کمک او بیاید.او گفت: من امیدوارم که مایک پنس به کمک ما بیاید. این را باید به شما بگویم. من امیدوارم که معاون بزرگ رئیس جمهور به کمک ما بیاید. او فردی بزرگ است.او ادامه داد: البته اگر که او کمک نکند من دیگر او را آنقدر زیاد دوست نخواهم داشت. نه. مایک یک فرد عالی است. او مردی شگفت انگیز و مردی باهوش و مردی است که من خیلی زیاد دوستش دارم.

 
برچسب ها: ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها