به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۲۴۹۷۳۵

با سند ویلای شمال می‌شود مجوزخروج از تهران گرفت؟

با سند ویلای شمال می‌شود مجوزخروج از تهران گرفت؟
گروه جامعه: اگر ساکن تهران هستید و به دلایلی باید از شهر خارج شوید می‌توانید به این سامانه مراجعه و اطلاعات مربوط به خودرو را وارد کرده و دلیل خارج شدن از شهر را به همراه سایر اطلاعات ثبت کنید. برای ورود به سامانه ابتدا باید در آن نام کاربری ایجاد کرده و ثبت نام کنید.سامانه همچنین زمان خروج و بازگشت را از شما درخواست می‌کند و بیشتر از سه روز اجازه ماندن در شهر مقصد را نمی‌دهد. اگر قصد دریافت مجوز دارید به خاطر داشته باشید که در بخشی از فرایند ثبت نام باید سند تصویری مشخصی برای تقاضای سفر اضطراری را ارائه دهید و در محلی که مشخص شده آن را بارگذاری کنید. پس از پایان ثبت نام، درخواست شما بررسی شده و نتیجه موافقت یا رد درخواست به شما اعلام می‌شود.همزمان با فعال شدن این سامانه فرمانداری تهران اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن نوشت:‌«به اطلاع شهروندان محترم تهران می رساند، سامانه صدور مجوز تردد بین شهری برای آن دسته از شهروندان واجدالشرایط سفر به نشانی https://moi.ir/taradod  از ساعت 8 صبح تا 2 ظهر هر روز آماده دریافت درخواست شما عزیزان است. لازم به ذکر است درخواست تردد، با مستندات ارائه شده توسط کارشناسان فرمانداری بررسی (تائید یا رد درخواست) در سامانه مربوطه پیگیری درخواست که قابل مشاهده است، در مدت حداقل 24 ساعت به اطلاع شهروندان خواهد رسید.»ایمان قربانی،‌ مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران در باره جزئیات ثبت نام در این سامانه گفت:« توصیه می‌کنیم و درخواست می کنیم اگر مردم سفر ضروری ندارند برای دریافت مجوز اقدام نکنند و سفرهایشان را ‌فعلا متوقف کنند. در وهله دوم برای انجام کارهای اضطراری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند که طبق بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا طبق پروتکل های بهداشتی مسافران را جابه جا می‌کنند و در نهایت اگر کار اضطراری دارند که نیازمند استفاده خودروی شخصی است درخواست مجوز بدهند و ما به سرعت بررسی کرده و نتیجه را اعلام می کنیم.»

او با تاکید بر اینکه درخواست مجوز برای سفر باید حتما به صورت آنلاین ثبت شود درباره اینکه چرا مجوز سه روزه است،‌ توضیح داد:« برای سفرهای ضروری مجوز صادر می شود و نه سفرهای تفریحی بنا بر این است که کار اداری یا قضایی  در این مدت باید پیگیری و انجام شود و افراد بعد از انجام آن به شهر مبدا برگردند و اگر این زمان بگذرد طبعا رفت و آمد با خودرو مشمول جریمه خواهد شد.»او در پاسخ به اینکه مردم چه مدارکی را برای اثبات سفر ضروری باید دراین سامانه بارگذاری کنند، توضیح داد:‌ «اگر کار اداری یا قضایی دارند احکام و نامه های مربوط به آن را بارگذاری کنند و اگر کار پزشکی دارند گواهی پزشکی مربوطه را بدهند و به هر حال مدارکی که نشان بدهد آنها به دلیل مشخصی قصد سفر به مقصد را دارند. انتظار این است که همه برای صیانت از مردم و نیز پزشکان و پرستارانی است که 10 ماه است شبانه روز درگیر درمان بیماران هستند همراهی کنند و تا زنجیره انتقال حل شود. هدف ما این است که ورودی بیمارستان ها کمتر شود و همه باید جهت قطع زنجیره کمک کنیم.»قربانی همچنین درباره اختلال سامانه ثبت نام در اولین ساعات بهره برداری گفت: «در ساعت اولیه صبح بالای 95 هزار نفر وارد سایت شدند و این موضوع باعث سایت برای مدت کوتاهی دچار اختلال شود. مشکل اکنون کاملا برطرف شده و مردم در حال ثبت تقاضا هستند.»مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران گفت که سامانه مذکور به افراد متقاضی کد رهگیری می‌دهد و همکاران او در فرمانداری بعد از 24 ساعت به افراد اعلام می کنند تقاضای آنها حائز دریافت مجوز تردد است یا اینکه درخواست آنها رد شده است.
مرجع : روزنامه همشهری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها