به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۲۴۹۷۷۹

باران علیه نوید، ملکه گدایان علیه قورباغه

باران علیه نوید، ملکه گدایان علیه قورباغه
گروه فرهنگی: از امروز شبکه نمایش خانگی میزبان سریال تازه‌ای خواهد بود که با همراهی «قورباغه»، به رکود سه ماهه پلتفرم‌ها پایان خواهد داد. مجموعه «ملکه گدایان» که تصویربرداری آن تا پایان سال ادامه خواهد داشت، برای انتشار در ۳۶ قسمت پیش‌بینی شده و قرار است از امروز تا پایان تابستان سال آینده ادامه داشته باشد.
 
داستان سریال چیست؟
«امروزِ تو، می‌تونه فردای من باشه... هیچ کس از سرنوشت خبر نداره. حتی شما...» این جمله به عنوان خلاصه داستان «ملکه گدایان» منتشر شده که اطلاعات خاصی به مخاطب نمی‌دهد. آن‌طور که در تیزر‌ها و تصاویر مجموعه دیده می‌شود، به نظر می‌رسد ماجرای این سریال به شبکه گدایان سازمان‌یافته پایتخت مرتبط است. تصاویری از باران کوثری با شمایل یک گدا نیز منتشر شده است. سهیلی‌زاده پیشتر در سریال تلویزیونی «آوای باران» به موضوع تکدی‌گری سازمان‌یافته پرداخته بود که با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد.حتی زمانی قرار شد ادامه آن ساخته شود که به سرانجام نرسید. می‌توان حدس زد که سهیلی‌زاده با خاطره خوبی که از «آوای باران» داشته، می‌خواسته روزی بحث تکدی‌گری سازمان‌یافته را ادامه بدهد که در نهایت پس از ۷ سال به «ملکه گدایان» رسیده است.در مقابل این ماجرا، چهره‌هایی، چون پانته‌آ بهرام، رویا نونهالی و فرزاد فرزین نیز در «ملکه گدایان» حضور دارند که نوعی تم فقیر و غنی را در سریال ایجاد می‌کنند. همین مضمون به نوعی در «آوای باران» نیز وجود داشت؛ با دختری از یک خانواده متمول که میان گروه‌های تکدی‌گر زندگی می‌کرد.
 
کاری از سازنده «مانکن»
حسین سهیلی‌زاده که پیشتر کارگردان ملودرام‌های تلویزیونی بوده، سال گذشته برای نخستین بار به نمایش خانگی پا گذاشت و مجموعه «مانکن» را ساخت. «مانکن» به قلم بابک کایدان قصه عامه‌پسندی داشت و طیف گسترده‌ای از مخاطبان را جذب کرد؛ آن چنان که به‌رغم پخش تقریبا همزمان با «هیولا» اثر مهران مدیری، مخاطب بیشتری از این مجموعه جذب کرد و در مجموع موفق‌تر بود.فیلم نامه «ملکه گدایان» را حامد افضلی و امین محمودی نوشته‌اند. کار شاخص افضلی پیشتر سریال «از یاد‌ها رفته» بوده، اما امین محمودی سابقه فیلم نامه‌نویسی چندانی ندارد و اغلب دستیار سهیلی‌زاده در امر کارگردانی بوده است. در این زمینه، کفه به سمت «مانکن» سنگین‌تر است که توسط بابک کایدان فیلم نامه‌نویس باسابقه سریال‌های عامه‌پسند، نوشته شده بود.
 
زنان ستاره، مردان جویای نام
رویا نونهالی ایفاگر نقش کاراکتر محوری «ملکه گدایان» است و باران کوثری، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، پانته‌آ بهرام و فرزاد فرزین دیگر بازیگران اصلی این مجموعه هستند. رضا بهبودی، الهام کردا، یسنا میرطهماسب، علی اوجی و سولماز غنی دیگر چهره‌های شناخته‌شده «ملکه گدایان» را تشکیل می‌دهند.مانند «مانکن» سریال قبلی کارگردان در نمایش خانگی، این جا نیز گروه بازیگران زن سریال، وزن بالاتری از نظر شهرت و اعتبار نسبت به بازیگران مرد مجموعه دارد. آرمان درویش، محمدرضا غفاری و یسنا میرطهماسب از بازیگران مرد «ملکه گدایان»، چهره‌های جویای نام این روز‌های سینما هستند و در مقابل حضور چهره‌های باسابقه مانند رویا نونهالی و باران کوثری برگ برنده این سریال در قسمت‌های نخست خواهد بود.
 
رقابت با «قورباغه»
شبکه نمایش خانگی این روز‌ها خلوت شده و قرار است جمعه با پایان «آقازاده» خلوت‌تر هم بشود؛ بنابراین بازار تا مدتی شاهد رقابت «ملکه گدایان» محصول انحصاری فیلیمو و «قورباغه» محصول انحصاری نماوا خواهد بود. رقابت سریال‌های حسین سهیلی‌زاده و هومن سیدی به عنوان نشانه رقابت دو پلتفرم اصلی بازار وی‌اودی‌ها هم مطرح شده است.با این تفاوت که «قورباغه» تا نوروز به پایان می‌رسد، ولی انتشار هفتگی «ملکه گدایان» تا اواخر تابستان ۱۴۰۰ به طول می‌انجامد.
مرجع : روزنامه خراسان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها