به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۲۴۹۸۶۲
از این دستگاه‌های شمارش «دومینیون» دیگر نام هیچ جمهوری‌خواهی بیرون نخواهد آمد!

دموکرات‌ها، مجلس سنا را هم به کنترل خود درآوردند

دموکرات‌ها با دستگاه‌های شمارش دومینیون، سنا را هم به کنترل خود درآوردند!
کلی لوفر و دیوید پردو «دو سناتور کنونی جمهوری‌خواه» (دو نفر سمت راست) جای خود در مجلس سنا را به دو کاندیدای دموکرات «وانوک و راسوف» دادند
کلی لوفر و دیوید پردو «دو سناتور کنونی جمهوری‌خواه» (دو نفر سمت راست) جای خود در مجلس سنا را به دو کاندیدای دموکرات «وانوک و راسوف» دادند
گروه بین‌الملل: سناریوی انتخابات ریاست‌جمهوری در سوم نوامبر اینبار در انتخابات سنا در جورجیا تکرار شد و دموکرات‌ها با همان فرمول قبلی و با سیستم رأی‌گیری دومینیون، هر دو کرسی این ایالت قرمز را از آن خود کردند تا پس از کاخ سفید و مجلس نمایندگان، مجلس سنا را هم به کنترل خود در آورند

پیرو اعلام پیروزی هر ۲ کاندیدای دموکرات و کسب اکثریت این مجلس توسط این حزب، بسیاری از فعالان جمهوری‌خواه اظهارات ماه اخیر تد کروز «سناتور ایالت تکزاس» را باز نشر می‌کنند مبنی بر این که اگر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری با این حجم تقلب، تایید شود منبعد از این دستگاه‌های شمارش «دومینیون» دیگر هیچگاه هیچ جمهوری‌خواهی پیروز بیرون نخواهد آمد. بسیاری نیز خواهان اخراج مک کانل از ریاست این حزب در سنا که حالا عملا به اقلیت تبدیل شده، گردیده و می‌گویند وقتی جمهوریخواهانی چون کانل، رامنی و ... پشت ترامپ را خالی کردند معلوم بود همان حوادث قبلی تکرار می‌شود و حزب جمهوری‌خواه نیاز به یک خانه‌تکانی اساسی دارد بویژه اینکه با عملکرد سازشکارانه برخی اعضایش، بسیاری از طرفداران ترامپ را از رفتن به پای صندوق رای نومید و بی‌انگیزه کردند.
گفتنی اینکه، امروز و به هنگام اعلام نتایج آرا در تلویزیون‌های آمریکا ناگهان چند هزار رای از کاندیداهای جمهوری‌خواه کسر می‌شد، امری که چند بار و در روی تابلوی تلویزیون‌ها افتاده است. ترامپ هم ساعاتی قبل در توییتی پیش‌بینی دستکاری و تقلب در این انتخابات مشابه انتخابات رییس‌جمهوری را گوشزد کرد.

انتخابات  دو سناتور جورجیا، پرخرج‌ترین و پرهزینه‌ترین انتخابات برای تصاحب دو کرسی نمایندگی در مجلس ملی هر کشوری در جهان لقب گرفته است و گفته می‌شود حدود نیم میلیارد دلار هزینه شده است.
با انتخاب دو دموکرات، جمهوری‌خواهان ۵۰ کرسی و دموکرات‌ها هم ۵۰ کرسی سنا را به دست آورده‌اند سنای آمریکا که دارای ۱۰۰ نماینده است (هر ایالت ۲ سناتور) نقش بسیار مهم‌تری نسبت به مجلس نمایندگان دارد. بدین ترتیب در صورت رای مساوی به لوایح و طرح‌ها و تایید وزیران و همچنین قضات دیوانعالی، رای معاون اول رییس‌جمهور تعیین کننده خواهد بود که در صورت تایید نهایی بایدن در جلسه امشب کنگره، کاملا هریس به عنوان رییس سنا برگ برنده دموکرات‌ها در شرایط آرای مساوی خواهد بود.

طی روزهای گذشته، نظرسنجی‌ها حکایت از جلو بودن اندک دو دموکرات داشت که دلیل اصلی آن، عدم مشارکت بخشی از طرفداران دو آتشه ترامپ بخاطر ناراحتی از طرح تقلب در انتخابات رییس‌جمهوری ارزیابی شده است. آنها می‌گویند وقتی این فرماندار و معاونانش در جورجیا آنگونه آرای ترامپ را دزدیدند چرا دوباره اعتماد کنیم و پای صندوق برویم تا دوباره رای‌مان را بدزدند؟
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها