به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۲۴۹۸۷۱

محکوم شدن مقام حزب کمونیست چین به اعدام

محکوم شدن مقام  حزب کمونیست چین به اعدام
گروه بین الملل: رئیس سابق یکی از بزرگترین شرکتهای مدیریت دارایی در کنترل دولت چین از سوی دادگاه این کشور از بابت اتهام جلب ۲۶۰ میلیون دلار رشوه، فساد و همچنین چند همسری به اعدام محکوم شد.
 ماه ژانویه گذشته "لای شیائومین"، یک عضو سابق حزب کمونیست چین اعترافات تلویزیونی مفصلی را در شبکه CCTV این کشور مطرح کرد که همراه با تصاویری از گاو صندوقها و قفسه‌های پر از پول نقد در آپارتمانی در پکن که متعلق به او اعلام شد، بود.دادگاهی در شهر تیانجین در شمال چین اعلام کرد، لای از جایگاهش در تلاش برای به دست آوردن مبالغ هنگفت پول سواستفاده کرده و رشوه‌های او "به شدت زیاد" توصیف و وضعیتش "به شکلی ویژه جدی" خوانده شد.دادگاه در حکم خود بیان داشت، او "نیت شدیدا بدکارانه" نشان داده است.
این رئیس سابق یك شرکت مدیریت دارایی که در هنگ کنگ لیست شده، همچنین از بابت چند همسری و داشتن همسری خارج از چارچوب ازدواجش و داشتن فرزندان نامشروع گناهکار شناخته شد.
سقوط لای از آوریل ۲۰۱۸ بعد از آنکه بازرسان او را از منصبش کنار گذاشته و از جایگاهش در حزب محروم کردند شروع شد.او همچنین متهم شده به اینکه از جایگاهش برای اختلاس به میزان ۲۵ میلیون یوآن (۳.۸ میلیون دلار) در بودجه عمومی بین ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ استفاده کرده است.لای در جریان اعترافات تلویزیونی خود گفت: حتی یک پنی خرج نکرده و تنها آنها را آنجا نگه داشتم...من جرات نکردم آن را خرج کنم.او به آپارتمانی که در آن پولها را نگه میداشت با توجه به سر زدن‌های مکرر او به آنجا برای گذاشتن پول نقد به عنوان "سوپرمارکت" اشاره کرد.
تلویزیون CCTV تصاویری از خودروهای گرانقیمت و شمشهای طلایی که بر اساس گزارشها از سوی لای به عنوان رشوه پذیرفته شده‌اند نشان داد. لای قبل از سمتهای ارشدش در شرکت Huarong در بانک مرکزی چین و کمیسیون تنظیم بانکداری چین کار کرده است. دادگاه گفت که همه اموال شخصی لای توقیف شده و او از حقوق سیاسی‌اش محروم میشود.



 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها