به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۲۴۹۸۸۶

قویترین زنان ایران در آوردگاه جهانی

قویترین زنان ایران در آوردگاه جهانی
گروه ورزشی: ردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان از ۲ تا ۱۶ دی ماه به میزبانی هیئت وزنه برداری سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان برگزار شد. این اتفاق برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و با انجام تست نهایی از وزنه برداران به پایان رسید و نفرات به شهر‌های خودشان بازگشتند.علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در سفری یک روزه، از اردوی تیم ملی بانوان، خانه وزنه برداری استان و از سایر زیرساخت‌های استان دیدن کرد.۷ وزنه بردار تیم ملی در این اردو حضور داشتند و ورزشکاران و مربیان محلی استان سیستان و بلوچستان با حضور در کنار ورزشکاران ملی پوش از علم و تجارب آن‌ها استفاده کردند.بانوان ملی پوش وزنه برداری در حال آمادگی برای شرکت در مسابقات پیش‌رو در سال ۱۴۰۰ هستند. آن‌ها باید در مهمترین رقا‍بت‌های پیش رو در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور ازبکستان شرکت کنند. در پایان این مسابقات نفرات حاضر در المپیک از قاره آسیا مشخص خواهند شد.

مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشور عربستان برگزار خواهد شد
علی اکبر خورشدی‌فر مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان در مورد مسابقات پیش روی وزنه برداران گفت: برنامه ریزی تمرینات تیم ملی بانوان، برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جوانان جهان است. اگر ویروس کرونا برنامه‌ها را دچار تغییر نکند، در اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۰ مسابقات آسیایی را خواهیم داشت و در اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشور عربستان برگزار خواهد شد. در پاییز سال ۱۴۰۰ نیز بازی‌های کشور‌های اسلامی برگزار می شود که نمایندگان کشورمان نیز در آن حضور خواهند داشت.او در مورد اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی جوانان جهان گفت: کسانی به این مسابقات اعزام خواهند شد که در رکوردگیری‌های صورت گرفته جزو ۱۰ نفر برتر جهان باشند. خوشبختانه نفراتی داریم که در رکوردهایشان به حد نصاب لازم خواهند رسید و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته چند نفر به این مسابقات اعزام خواهند شد.الهام حسینی و پریسا جهانفکریان وزنه بردارانی هستند که شانس کسب سهمیه دارند.خورشیدی‌فر درمورد شانس کسب سهمیه توسط بانوان وزنه برداری برای المپیک توکیو گفت: برای کسب سهیمه شانس داریم و می‌توانیم یک نفر در المپیک توکیو داشته باشیم. نتیجه این اتفاق در مسابقات قهرمانی آسیا که در فروردین ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد مشخص می‌شود. الهام حسینی و پریسا جهانفکریان وزنه بردارانی هستند که شانس کسب سهمیه دارند و به عملکرد خوب آن‌ها امیدوار هستیم.از نکات قابل توجه این است که الهام حسینی در آذر ماه متوجه شد که مینیسک داخلی پایش پاره شده است و به همین علت زانویش را به تیغ جراحان سپرد. او در روز‌های آخر دوره‌ نقاهتش به سر می‌برد و به زودی به تمرینات باز خواهد گشت.

انتقاداتی  نسبت به شرایط تیم ملی وزنه برداری بانوان وجود دارد
تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در شرایطی ۳ سالی است که تشکیل شده است که انتقاداتی نسبت به آن وجود دارد. گفته می‌شود فدراسیون وزنه برداری در شرایطی تیم ملی بانوان را تشکیل داده و نفراتی را به چند مسابقه اعزام کرده است که هنوز کار زیرساختی برای ایجاد پشتوانه و استعداد یابی در بین بانوان صورت نگرفته است.با وجود افراد مستعدی که در این رشته حضور دارند بانوان کشورمان هنوز سالن اختصاصی برای تمرین کردن ندارند و باید در سالن‌هایی که آقایان تمرین می‌کنند و امکاناتش اصلا مختص به بانوان نیست تمرین کنند. یکی از مشکلات که وجود دارد کمبود میله‌های وزنه برداری مختص بانوان است.

برای تهیه میله های وزنه برداری مختص بانوان نیاز به اعتبار داریم
نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص مشکل نداشتن میله‌های وزنه‌برداری ویژه بانوان گفت: چند استان ما فاقد میله وزنه‌برداری ۱۵ کیلوگرمی مخصوص بانوان هستند. من هم این مسئله را مطرح کردم که از اعتباراتی که به ادارات کل استان‌ها داده می‌شود، نگاه ویژه‌ای به بخش وزنه‌برداری بانوان داشته باشند. در واقع باید اعتبارات خاصی را برای این منظور در نظر بگیریم و با گذاشتن حتی یک میله وزنه‌برداری مخصوص بانوان در استان‌ها کمک می‌کنیم تا از آسیب به دختران فعال در این رشته جلوگیری کنیم. من این مسئله را مطرح کردم و مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش بانوان در وزارت ورزش هم نظر مساعدی دارد و قول داد تا جایی‌که می‌تواند، مسئله را حل کند.به نظر می‌رسد وزنه برداران بانوی کشورمان با کمبود‌هایی که وجود دارد تحت حمایت فدارسیون وزنه برداری هستند و برنامه ریزی‌های مشخص برای موفقیت آن‌ها صورت گرفته است. اما انتقاد‌ها و کمبود‌هایی وجود دارد که با رفع آن‌ها احتمال افتخار آفرینی قهرمانان ملی‌مان را افزایش خواهد داد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها