به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۲۴۹۹۱۳

جهانبخش: درانتخابات حامی علی کریمی هستم

جهانبخش: درانتخابات حامی علی کریمی هستم
گروه ورزشی: وینگر تیم ملی ایران می‌گوید تصور میکرده که در این فصل فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب برایتون داشته باشد. علیرضا بیرانوند در شرایطی که در تابستان چند پیشنهاد خوب از تیمهای اروپایی و خصوصا لیگ آلمان داشت اما در نهایت  تصمیم گرفت تا همچنان در برایتون بماند بلکه بتواند خود را به پاتر سرمربی این تیم تحمیل کند. اتفاقی که تا به امروز نیفتاده  و بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره و در دقایق پایانی فرصت حضور در ترکیب برایتون را پیدا کرده است. جهانبخش در گفت و گویی مفصل با ایرنا در خصوص شرایطش در برایتون و البته نارضایتی‌اش از نیمکت نشینی در این تیم گفته است.

علیرضا ابتدا از وضعیت برایتون شروع کنیم. اوضاع تیم خوب نیست و جایگاه هفدهمی شما و فاصله سه امتیازی با فولامی که ۲ بازی کمتر انجام داده گواه همین قضیه است.
متاسفانه نتایج کسب شده باعث شده فشار زیادی روی تیم به وجود بیاید. ما در یکی سری از بازی‌ها واقعا خوب بودیم اما به نتیجه‌ای که مستحقش بودیم نرسیدیم. همین مساله استرس را روی تیم ما بیش از پیش کرد. از طرفی انتظارات هم از ما بالاست چرا که تیم خوبی داریم. با این وجود هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده است.

راجع به شرایط خودت صحبت کنیم. اوضاع به وضوح نسبت به فصل قبل بهتر شده اما با توجه به عملکرد خوبی که داشتی انتظار می‌رفت که بازهم تو را بیشتر در زمین ببینیم. اصلا چه شد که به یک باره و در آخرین لحظات با وجود پیشنهادات خیلی خوبی که به دستت رسید، تصمیم گرفتی بمانی؟
یکی از دلایلی که باعث شد بمانم همین مساله بود که می‌دانستم فصل متفاوتی در انتظارم خواهد بود. متاسفانه بازهم مصدومیت همسترینگ به سراغم آمد و چند بازی را از دست دادم. همانطور که گفتی پیشنهادهای خوبی در تابستان داشتم اما نهایتا با صحبت‌هایی که سرمربی تیم و مدیر باشگاه با من داشتند از من خواستند که هرطور شده بمانم و قول دادند که شرایط بهتر خواهد شد. بعد از مصدومیت اخیر هم در تمام بازی‌ها اکثرا به میدان رفتم. ۲ یا سه بازی را از ابتدا شروع کردم اما به آنها گفتم که این، من را راضی نمی‌کند. از شرایطم در این فصل هم راضی بودم و هم راضی نبودم. صحبت‌هایی که من را قانع کرد تا بمانم بهتر از چیزی بود که در واقعیت رخ داد. با این وجود در هر مسابقه، هر تعداد دقیقه‌ای که بازی به من برسد سعی می‌کنم برای تیم بازیکن خوب و مثمر ثمری باشم.

اما تو واقعا هر وقت که به بازی گرفته شدی خوب بودی. حتی در بازی برابر آرسنال از تو در پست مهاجم نوک استفاده شد اما بازهم جزو بهترین نفرات تیمت بودی در حالی که تقریبا فقط یک بار تغذیه شدی.
چیزی که برای خود من هم عجیب بوده همین مساله است. صحبت‌هایی که با من شد عملا با اتفاقاتی که افتاد متفاوت بود. هر وقت به میدان رفتم با توجه به زمانی که در زمین بودم تاثیر گذار بودم و نسبتا به بقیه بازیکنان با زمان‌های بیشتری که در زمین بودند عملکردی قابل قبول داشتم. شانس‌هایی که ایجاد کردم خیلی مشهود بود. در فوتبال انگلیس اعداد و ارقام بسیار مهم است و من هم آدمی نیستم که کوتاه بیایم. دیدید که اینقدر تلاش کردم تا الان وضعیتم نسبت به گذشته خیلی بهتر شود اما من ۲۷ سال سن دارم. در زمانی هستم که باید خیلی بیشتر بازی کنم و شرایط بهتری داشته باشم.

از بازی با آرسنال صحبت کردم. در جریان همین مسابقه در یک صحنه گرانیت ژاکا، بازیکن آرسنال را با یک حرکت تکنیکی محو کردی که سوژه رسانه‌ها شد. در این باره نظری نداری؟
این جزو حرکات عادی در فوتبال است و برای هر بازیکنی ممکن است اتفاق بیفتد. بیشتر دوست داشتم با گلزنی یا دادن پاس گل به تیمم کمک کنم. بقیه صحبت‌هایی که می‌شود برایم در اولویت نیست.

علیرضا بازهم شایعه جدایی‌ات مطرح شده و اینکه ممکن است برایتون را در همین پنجره زمستانی ترک کنی. این اتفاق رخ می دهد یا بازهم مانند پنجره‌های قبلی در برایتون می‌مانی؟
خودم هم شنیدم و در رسانه‌ها می‌بینم که راجع به آینده من صحبت می‌شود. در هر پنجره پیشنهادهایی برای من می‌آید اما من با باشگاه برایتون قرارداد دارم و باید همه چیز با اطلاع آنها و با نظر آنها صورت بگیرد. همیشه گفتم و بازهم می‌گویم، تا هر زمانی که در باشگاه هستم تمام تلاشم را خواهم کرد تا بتوانم به تیم کمک کنم و شرایط را به بهترین شکل ممکن تغییر دهم. این رویه همچنان ادامه دارد و علیرضا جهانبخش تغییر نمی‌کند. با این وجود آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. دوست دارم بیشتر بازی کنم و در این سن نباید به شرایط کنونی‌ام قانع باشم. مطمئن باشید به امید خدا تصمیمی می‌گیرم که به فوتبالم کمک کند.

از سالی که گذشت صحبت کنیم. سال عجیبی بود. اما برای علیرضا جهانبخش چطور گذشت؟
واقعا سال عجیبی بود. فکر نمی‌کنم و بعید می دانم کسی باشد که از زندگی حرفه‌ای یا عادی خود در سال ۲۰۲۰ راضی بوده باشد. همیشه شکرگذار بوده‌ام و غیرممکن است که شرایط همیشه بر وفق مراد شما باشد. آدم ها در شرایط سخت است که می‌توانند شکل بگیرند. بالا و پایین‌های زیادی را در سال ۲۰۲۰ دیدم. هر سال همینطور است اما امسال واقعا متفاوت بود. چهار ماه است که پدر و مادرم را ندیده‌ام و یکی سری از دوستانم را حدود یک سال است که نتوانسته‌ام ببینم. در زندگی فوتبالی هم آن چیزی که می‌خواستم نشد و اوضاع به خوبی که مدنظرم بود پیش نرفت. اما همانطور که گفتم همیشه شکرگذار هستم. شکرگذار اینکه خودم و عزیزانم سالم هستند. سال ۲۰۲۰ به همه ما نشان داد و درس داد که باید قدر چیزهای کوچک را بدانیم. زندگی کوتاه است و نمی‌دانیم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. سالی که گذشت پر بود از اتفاقات تلخ و این تلخی برای من هم بود و از این قاعده مستثنی نبودم.

در سال جاری اما اوضاع متفاوت می‌شود و امیدوارم برای تو هم بهترین‌ها رخ دهد. علیرضا، در سال ۲۰۲۱ بازی‌های حساسی در انتظار تیم ملی فوتبال کشورمان است. بعد از ۲ صعود اخیر با کارلوس کی‌روش، حالا در وضعیت پیچیده‌ای قرار داریم. از تیم ملی صحبت کن.
مسیر سختی پیش روی ما هست. می‌بینیم که عراق و بحرین و تیم‌های دیگر پیشرفت کرده‌اند. با آقای اسکوچیچ و بچه‌ها در ارتباط هستم و حرف زدیم. خوشبختانه فضای مثبتی در تیم به وجود آمده و باید همه دست به دست هم بدهیم تا اتفاق ۲ دوره قبل بازهم تکرار شود. ۲ بازی سخت در فروردین ماه و ۲ بازی سخت‌تر در خردادماه داریم. اما همه امید داریم. سال ۲۰۲۰ از نظر ملی هم برای من خوب نبود و به دلیل مصدومیت نتوانستم همراه تیم باشم. پیش از آن هم اتفاقات با سرمربی قبلی رخ داد. اما حالا همه چیز خوب است. یکی از بهترین حس‌های زندگی من این بوده که بتوانم پیراهن تیم ملی را بپوشم. امیدوارم بتوانم برای مردم کشورم و تیم ملی فوتبال ایران عملکرد خوبی داشته باشم.

علیرضا فوتبال ما روزهای سرنوشت‌سازی را در پیش رو دارد و انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در اسفندماه برگزار می‌شود. با تغییر اساسنامه، حالا اهالی فوتبال هم امکان شرکت دارند و علی کریمی هم برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرد. نظرت درباره انتخابات پیش رو و ورود فوتبالی‌ها به کارزار انتخاباتی چیست؟
این نکته بسیار مثبتی هست که فوتبالی‌ها می‌توانند وارد شوند چون شناخت بهتری دارند. یک سری از بازیکن‌ها باید چیزهایی را امضا می‌کردند تا اساسنامه قبلی عوض شود. برخی از قوانین آن اساسنامه را وقتی دیدم و خواندم واقعا تعجب کردم. قوانین محدودکننده زیادی در آن وجود داشت ولی حالا تغییر کرده است. حضور علی کریمی و دیگر فوتبالی‌ها می‌تواند بسیار به فوتبال کمک کند و من از این اتفاق حمایت می‌کنم. علی کریمی می‌تواند به بهتر شدن اوضاع فوتبال کمک کند چرا که امثال او در زمین حضور داشته‌اند و مشکلات را بهتر می‌دانند. امیدوارم در عرصه باشگاهی هم شاهد حضور فوتبالی‌ها در راس کار باشیم. خوشحالم که ابراهیم شکوری در باشگاه پرسپولیس سمت گرفت و امیدوارم در استقلال هم این اتفاق رخ بدهد. کسانی که از جنس فوتبال هستند باید ورود کنند تا شرایط را بهبود ببخشند.

به جز تو یک نماینده دیگر هم در انگلیس داریم و آن هم کسی نیست جز سامان قدوس. او هم هنوز نتوانسته با شرایط فوتبال انگلیس کنار بیاید. با سامان صحبتی داشتی؟
کم و بیش باهم صحبت می‌کنیم. شرایط چمپیونشیپ(سطح دوم فوتبال انگلیس) واقعا خاص است. هم تعداد تیم‌ها بیشتر است و هم فاصله بازی‌ها بسیار کم است اما مطمئنم سامان موفق می‌شود و شرایطش بهتر خواهد شد. محیط و فرهنگ انگلیس با بقیه جاهای دنیا تفاوت است و به زمان نیاز است تا بتوان با آن کنار آمد. شک ندارم که سامان از پسش برمی‌آید.

از بقیه لژیونرها هم صحبت کنیم. مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و ... عملکرد بسیار خوبی در سالی که گذشت داشتند.
با مهدی و کریم و دیگر بچه‌ها هر ۲ سه روز یک بار صحبت می‌کنم. خیلی برایشان خوشحالم. همه خوب کار می‌کنند. کریم، مهدی، سردار، بچه‌هایی که در بلژیک هستند، سعید که در دانمارک بهترین هافبک شد و ... همگی نمایش خوبی دارند و از دیدن پیشرفتشان لذت می‌برم. بازیکنان جوان هم عملکرد خوبی داشته‌اند. تلاش همه ماست تا با عملکردمان شرایط را به گونه ای پیش ببریم تا اوضاع برای آمدن بقیه بچه‌ها به تیم‌های خارجی فراهم شود و راه برایشان باز شود.حضور و درخشش لژیونرها به فوتبال ما شخصیت خواهد داد.

اما داماش. دیدم که چند روز قبل در صفحه شخصی‌ات در اینستاگرام راجع به داماش و وضعیت ناراحت‌کننده‌اش صحبت کردی. از این تیم دوست داشتنی بگو...
در این سال و در این مدت یکی از ناراحتی های جدی من داماش بود. در فوتبال ما کم مشکل وجود ندارد و داماش هم یکی از آنهاست. متاسفانه سهمیه لیگ یک که به سختی به دست آمده بود، به راحتی از دست رفت. همین مساله باعث شد تا خواسته های منطقی و غیرمنطقی از من بشود. قطعا در این چند سال دینم را به داماش ادا کردم و بازهم این کار را ادامه می‌دهم. برنامه‌های بلندمدتی را برای داماش دارم و دوست دارم کمک کنم اما شرایط باید فراهم شود. داماش در حال حاضر به کمک نیاز دارد. در رشت این تیم علاقمندان زیادی دارد. با چند نفر صحبت کردم و قرار است کمک‌هایی صورت بگیرد تا شرایط خوب شود. داستان ناراحت‌کننده‌ای است که استان گیلان با این همه استعداد که به نظرم یکی اط قطب‌ای فوتبال است در لیگ برتر نماینده‌ای ندارد. داماش، ملوان و سپیدرود باید در لیگ برتر باشند و امیدوارم شاهد بازگشت آنها به لیگ برتر باشیم. باید منطقی باشیم. یک سری کارها کردیم که امیدها دوباره زنده شود. به امید خدا در ۲ سه هفته آینده باید ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

به لیگ برتر انگلیس برگردیم. چه شرایط عجیبی در این فصل برای قهرمانی به وجود آمده است. فکر می‌کنم هر تیمی که کمتر بد باشد می‌تواند در نهایت قهرمان شود. نظر تو چیست؟
واقعا شرایط پیچیده‌ای شده است. مثل چند سال گذشته تیم قهرمان نمی تواند حدود ۹۰ امتیاز بگیرد و احتمالا تیم قهرمان حدود هفتاد تا هشتاد امتیاز خواهد داشت. واقعا نمی‌توان پیش‌بینی خاصی کرد.

این هفته هم باید به مصاف منچسترسیتی بروید. شاید در بدترین زمان ممکن نوبت به این مسابقه رسید.
برنامه دشواری پیش روی ماست. ابتدا باید با سیتیِ آماده بازی کنیم و سپس در برابر لیدزیونایتد باید قرار بگیریم. به امید خدا بتوانیم در این بازی‌ها موفقب باشیم و نتیجه بگیریم.

اشاره‌ای هم به درخششی که مقابل تیم محبوب دوران کودکی‌ات یعنی منچستر داشتی بکنیم. چقدر حیف شد که در نهایت بازی را باختید.
آن بازی جزو بازی‌هایی بود که واقعا ناراحتمان کرد. پنالتی عجیبی برای یونایتد گرفته شد و بازی را در حالی باختیم که اصلا مستحق باخت نبودیم. در جریان مسابقه به علاقه بچگی‌هایم فکر نمی‌کردم چرا که بازیکن برایتون هستم. تلاشم را کردم و یک پاس گل هم دادم اما باید آن بازی را می‌بردیم. در اینجا هم صحبت‌هایی هست و انتقاداتی می‌شود که تصمیمات اتحادیه به نفع ۲ تیم منچستریونایتد و لیورپول گرفته می‌شود. احتمالا چون طرفداران این ۲ تیم بیشتر است این ذهنیت به وجود آمده است.

صحبت پایانی علیرضا جهانبخش با مردمی که همیشه حامی‌اش بودند و دوست دارند به حق واقعی‌اش برسد...
ممنونم از همه شما که در این سال ها حامی من بودید. انرژی مثبت شما همیشه همراهم بوده است. راجع به آینده نمی‌توانم پیش‌بینی داشته باشم و نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است رخ بدهد اما همه تلاشم را می‌کنم تا شرایط بهتر و بهتر شود. مطمئن باشید علیرضا جهانبخش دست از تلاش برنمی‌دارد.
برچسب ها: علیرضا جهانبخش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها