کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا موز خوردن برای مبتلایان دیابت قدغن است؟

18 دی 1399 ساعت 9:15


گروه علمی: موز یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها برای افراد در سراسر جهان محسوب می‌شود، اما آیا با توجه به قند بالای موز، یک پرسش مهم که از سوی مبتلایان به دیابت مطرح می‌شود این است که آیا موز خوردن خطرناک است؟هنگامی که دیابت دارید، مهم است که سطح قند خون خود را تا حد ممکن ثابت نگه دارید. مدیریت قند خون می‌تواند به پیشگیری یا کندی پیشرفت برخی از عوارض اصلی پزشکی دیابت کمک کند به همین دلیل، اجتناب یا به حداقل رساندن غذا‌هایی که باعث افزایش قند خون می‌شوند ضروری است.موز علی رغم اینکه یک میوه سالم است، هم از نظر کربوهیدرات و هم از نظر قند، که مواد مغذی اصلی هستند که سطح قند خون را افزایش می‌دهند، بسیار غنی است. موز حاوی کربوهیدرات است که باعث افزایش قند خون می‌شوداگر به دیابت مبتلا هستید، آگاهی از میزان و نوع کربوهیدرات در رژیم غذایی مهم است.این بدان دلیل است که کربوهیدرات‌ها میزان قند خون شما را بیش از سایر مواد مغذی افزایش می‌دهند، به این معنی که می‌توانند تا حد زیادی بر مدیریت قند خون شما تأثیر بگذارند. وقتی سطح قند خون در افراد بدون دیابت افزایش می‌یابد، بدن انسولین تولید می‌کند. این سیستم کمک می‌کند تا قند از خون خارج شده و به سلول‌هایی که در آن استفاده یا ذخیره می‌شود، برسد.

با این حال، این روند در افراد دیابتی آنطور که باید کار نمی‌کند. در عوض، یا بدن انسولین کافی تولید نمی‌کند، یا سلول‌ها در برابر انسولین ساخته شده مقاوم هستند. در صورت عدم مدیریت صحیح، این امر می‌تواند منجر به افزایش غذا‌های دارای کربوهیدرات منجر به افزایش قند خون یا افزایش قند خون به طور مداوم شود که هر دو ناسالم هستند.یک موز متوسط (حدود ۱۲۶ گرم) حاوی ۲۹ گرم کربوهیدرات و ۱۱۲ کالری است. این کربوهیدرات‌ها به شکل شکر، نشاسته و فیبر هستند، یک موز تنها با اندازه متوسط حاوی حدود ۱۵ گرم قند است. موز حاوی کربوهیدرات ساده است که می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون بیش از سایر مواد مغذی شود. موز همچنین حاوی فیبر است که ممکن است باعث کاهش جهش قند خون شودعلاوه بر نشاسته و شکر، یک موز با اندازه متوسط حاوی ۳ گرم فیبر است. هر فردی، از جمله افراد دیابتی، به دلیل مزایای بالقوه سلامتی آن، باید مقدار کافی فیبر غذایی بخورند.
یکی از راه‌های تعیین چگونگی تأثیر یک ماده غذایی کربوهیدرات بر قند خون، مشاهده شاخص قند خون آن است. به طور کلی پژوهشگران خوردن موز برای مبتلایان به دیابت را قدغن نمی‌کنند، اما توصیه‌هایی جدی برای محدود کردن مصرف موز دارند، برای مثال توصیه می‌شود مصرف موز‌های بزرگ و رسیده به دفعات در یک هفته رخ ندهد.


کد مطلب: 249967

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/249967/آیا-موز-خوردن-مبتلایان-دیابت-قدغن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir