به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۵۰۰۰۴

راهکارهایی برای کنار آمدن با استرس کرونا

راهکارهایی برای کنار آمدن با استرس کرونا
گروه جامعه: پذیرش شرایط فعلی به شما کمک می‌کند تا با استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا کنار بیایید، چون اکنون ابهام و اطمینان نداشتن به آینده به یک امر عادی جدید تبدیل شده  است که باید آن را قبول کنیم.کریستینا ایواننکو، روانشناس و مربی تجارت ضمن بیان این مطلب می‌گوید: «ضد انعطاف پذیری و عدم شکنندگی» یکی از مهمترین مفاهیم امروزی در روانشناسی است. این توانایی واکنش نشان دادن به ابهام و عدم اطمینان به آینده از طریق تقویت خود و تحمل وضعیت جدید است. او گفت: امسال از این لحاظ یک ترنینگ بزرگ برای مقابله با استرس ناشی از وضعیت مبهم فعلی است.

اثر یوگا بر کنترل و درمان استرس
به گفته ایواننکو، مردم موقعیت‌های نامشخص را دوست ندارند، آن‌ها به اطلاعات و پیش بینی نیاز دارند. با این حال ما باید با این واقعیت کنار بیاییم که اطمینان نداشتن  به آینده یک امر عادی جدید است و با توجه به وضعیت فعلی در رابطه با ویروس کرونا به وجود آمده است. این به یک شرایط جدید تبدیل شده است که نه تنها باید تحمل بلکه باید پذیرفته شود، در غیر این صورت داشتن یک زندگی راحت غیرممکن خواهد شد.دیمیتری لئونتیف رئیس پژوهشکده روانشناسی مدرسه علی اقتصاد روسیه می‌گوید: «برای کاهش استرس در درجه اول نباید منتظر پایان سریع وضع فعلی بود، به نوعی باید با این زمستان طولانی قطبی هماهنگ شده و به خود و عزیزان خود تکیه کرد. »
به گفته او، وضعیت در رابطه ویروس کرونا بسیار مبهم است. سوال اعتماد با شدت تمام مطرح می‌شود: وقتی خود نمی‌دانیم و دیگران هم نمی‌دانند، به چه کسی و به چه چیزی می‌توانیم اعتماد کنیم؟این متخصص ادامه داد: پزشکان از نظر میزان اعتماد مردم در مکان اول هستند، اما آن‌ها نیز چیز زیادی نمی‌دانند و صادقانه به این اعتراف می‌کنند. لئونتیف نظر خود را بیان کرده و گفت: ما باید به این واقعیت عادت کنیم که شرایطی وجود دارد که هیچ کس نمی‌تواند دستور العمل‌های کاملاً صحیحی به ما بدهد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها