به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۲۵۰۰۵۶

ارزان ترین و گران ترین خودروهای وارداتی

گروه اقتصادی: ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که برخی از مدلهای وارداتی  افت بیش از 14 درصدی قیمت را تجربه کردند و گروه دوم رشد قیمت بیش از 15 درصد داشته اند.افزایش قیمت برخی از خودروهای وارداتی در مدت زمان مورد بررسی در حالی رقم خورده که انتظارات از بازار وارداتی کاهشی بود و بسیاری تصور می کردند که شاهد ریزش قابل توجه قیمت در بازار وارداتی خواهند بود. هرچند در بازار خودروهای صفر شاهد افت قیمت چندانی نبودیم، اما به گفته فعالان بازار خودرو برخلاف خودورهای صفر در بازار خودروهای کارکرد شاهد ریزش بیشتر قیمت در بازار بوده ایم و این امر مملوس تر بوده است.

دلایل رشد قیمت وارداتی ها
اما چه عواملی باعث افزایش قیمت خودروهای واردتی در بازار شد؟ به گفته فعالان بازار خودرو چهار عامل موجب شده تا این روزها شاهد نوسان قیمت در بازار باشیم.
1-سردرگمی در بازار خودروهای وارداتی عمده عاملی است که نوسان در بازار خودروهای وارداتی را به همراه داشته است، سردرگمی که شامل خودروهای داخلی نیز می شود.
 2-از سوی دیگر فعالان بازار خودرو معتقدند نامشخص بودن وضعیت واردات خودرو (باز شدن واردات خودرو ) نیز از دیگر عواملی است که این بازار را به چالش کشانده است.
3- سیاست های خارجی یکی دیگر از عواملی است که موجب شده تا بازار خودرو نوسان قیمت داشته باشد.
4-اما نوسان در بازارهای لیدر عمده دلیلی است که فعالان بازار خودرو افزایش قیمت در بازار وارداتی ها را به آن نسبت دهند نوسان در بازارهای ارز هرچند اندک است، اما همین نوسان توانسته بازار کالای داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

دلایل افت قیمت وارداتی ها
عوامل مذکور در حالی رشد قیمت در بازار وارداتی ها را به همراه داشت باشد، اما سوالی که مطرح می شود این است که چه عواملی بازار خودرو را به دو بخش تقسیم کرده و موجب شده تا ریزش قیمت در بازار وارداتی ها رخ دهد.به گفته فعالان بازار خودرو اولین عامل افت قیمت به بالانس عرضه و تقاضا در میان خودروهای که جدیدا وارد بازار شده اند با خودروهایی که سالها است با آپشن های مختلف در بازار عرضه می شوند باز می گردد.اما دومین عاملی که فعالان بازار خودرو از آن یاد می کنند به شیفت تقاضا از خودروهای موجود در بازار به خودروهای جدید مربوط می شود، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر بسیاری از خریداران به امید خرید خودروهای جدید دست از خرید کشیده اند و خرید مدلهای جدید را به خودروهایی که سالهاست با فیس لیفت های مختلف در بازار عرضه می شوند ترجیح می دهند.  
برچسب ها: بازار خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها