به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۵۰۱۱۰

برای جمشید هاشم‌پور گزینه دومی نداشتم

برای جمشید هاشم‌پور گزینه دومی نداشتم
گروه فرهنگی: عادل تبریزی کارگردان «گیج گاه» که با این اثر متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر است درباره جشنواره امسال گفت: به طور قطع امسال با شکل و شمایل متفاوتی برگزار خواهد شد. هنوز برای من جای سوال دارد که اکران مردمی دارد یا خیر و اگر داشته باشد به چه سمتی می رود که باعث آسیب رساندن به شخصی نشود.
 
وی افزود: این موضوع به شدت مهم است که اگر قرار باشد با حضور مردم و خبرنگاران و اهالی سینما برگزار شود باید به نحوی پیش برود که هم به لحاظ کیفی در سطح خوبی باشد و از سویی مخاطبان به لحاظ بهداشتی آسیب نبینند.تبریزی بیان کرد: نسبت به برگزار شدن جشنواره حس خوبی دارم چون در شرایطی که حس می کنیم مردم در حال فراموش کردن سینما و تئاتر هستند می تواند تلنگری در جهت نشان دادن زنده بودن این دو هنر مهم و تأثیرگذار باشد. وی در خصوص پذیرفتن ریسک و ارسال فیلمش به جشنواره فیلم فجر آن هم در شرایط کنونی، بیان کرد: خوشبختانه فیلمبرداری ما قبل از کرونا و در آرامش کامل انجام شد و یکسال از این موضوع می گذرد بنابراین پس از نگه داشتن یک ساله فیلم، بسته شدن سینما و عدم اکران، شرایط کرونایی و ... باید جای معتبر و درستی مانند جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شد تا بتواند مخاطب خودش را پیدا کند.به شخصه هم از اینکه فیلمم دیده شده است خوشحالم. این کارگردان درباره فیلم «گیج گاه» اظهار کرد: در ابتدا هدفم این بود که اعضای خانواده ، حتی یک بچه و همه اقشار جامعه بتوانند ببینند و این ادای دینی است به سینمای دهه هفتاد که خانواده ها با هم به سینما می رفتند ، فیلم من رادیدند و حال و هوای به خصوصی داشتند.
 
او ادامه داد: این فیلم بدون هیچگونه جناح بندی سیاسی ، اجتماعی و ... ساخته شده است و با اینکه در دهه هفتاد می گذرد از دریچه ۲۵ سال پیش با هدف تلنگر به جامعه امروز و همه اتفاقاتش، نگاه می کند.این کارگردان سینما گفت: اینکه مرتب می گویم «گیج گاه» نوستالژیک نیست و حالی است که دیگر نیست یعنی « حالی است که دیگر نیست» را نسبت به ۲۵ سال پیش نگاه می کنم.وی با اشاره به تجربه همکاری با بازیگران مطرح فیلمش، تصریح کرد: وقتی ایده اولیه به ذهنم رسید و هنوز فیلمنامه نشده بود برای اولین فردی که مطرح کردم حامد بهداد بود و به شدت دوست داشت و پس از نگارش فیلمنامه به صورت مشترک با ارسلان امیری دوباره به بهداد ارائه کردیم و از علاقه اش کم نشده بود البته برای من مهم بود حتما بازی کند از سویی باید جمشید هاشم پور در این فیلم بازی می‌کرد چون اگر بازی نمی کرد فیلم را نمی ساختم و فیلمنامه را بایگانی می کردم چرا که گزینه دومی وجود نداشت.همچنین تجربه های دستیاری در سینما و آموزه های فراوانی که از مسعود کیمیایی در هدایت بازیگر، مدیریت صحنه و ...داشتم که واقعا جای تشکر و قدردانی دارد باعث شد با وجود پربازیگر بودن فیلم، به ارتباط درست و حرفه ای برسیم و به شدت در ساخت آن خوش گذشت و خاطره بسیار خوبی برای همه شد.
تبریزی گفت: یک انرژی بین همه رد و بدل شد و عاشقانه در کار و فیلمنامه شکل گرفت و در عشقی که من به «گیج گاه» داشتم سهیم شدند.
برچسب ها: جمشید هاشم پور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها