کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عبور مجدد پروازهای قطر از آسمان عربستان

19 دی 1399 ساعت 15:31


گروه بین الملل: در پی آشتی عربستان و متحدانش با قطر، شرکت هواپیمایی این کشور اعلام کرد، پروازها از حریم هوایی عربستان را از سر گرفته است.

 این شرکت توییت کرد، تعدادی از پروازها از آسمان عربستان سعودی شروع شد و اولین پرواز زمان بندی شده، پرواز دوحه به مقصد ژوهانسبورگ در تاریخ هفتم ژانویه بود.
عربستان در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا پایان بحران این شورا را اعلام کرد. وزیر خارجه این کشور گفت، ریاض و متحدانش تمامی روابطی که از اواسط ۲۰۱۷ با دوحه قطع کرده بودند، از سر خواهند  گرفت.
چهل و یکمین اجلاس شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس با حضور سران کشورهای عضو پنجم ژانویه در شهر العلا در غرب عربستان برگزار شد و کشورهای عضو با صدور بیانیه اختتامیه گفتند که هدفشان از امضای بیانیه العلا "تقویت وحدت و انسجام" در میان کشورهای عضو این شورا است.
عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کرده و بر دوحه یک لیست ۱۳ ماده‌ای جهت عادی‌سازی روابط با این کشور تحمیل کردند.
قطر نیز اتهامات علیه خود را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت.


کد مطلب: 250141

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/250141/عبور-مجدد-پروازهای-قطر-آسمان-عربستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir