کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نتایج یک تحقیق؛

واکسن فایزر روی ویروس‌جهش‌یافته نیز مؤثراست

19 دی 1399 ساعت 16:23

گروه علمی: سازندگان واکسن فایزرـ بیون‌تک طی تحقیقی جدید اعلام کرده‌اند، این واکسن بر روی ۱۶ نوع جهش‌یافته ویروس جدید کرونا، از جمله انواع بریتانیایی و آفریقایی آن مؤثر است و مصونیت‌زایی می‌کند.
 


به گزارش دویچه‌وله، سازندگان این واکسن گفته‌اند که هر دو نسخه جهش‌یافته نتوانسته‌اند در شرایط آزمایشگاهی مانع از اثربخشی این واکسن شوند و آن را بلوکه کنند. یکی از کارشناسان ارشد تحقیقات شرکت فایزر گفت: «ما در حال حاضر روی ۱۶ جهش مختلف آزمایش انجام داده‌ایم که هیچ یک از آن‌ها [بر روی اثربخشی این واکسن] تأثیر قابل توجهی نداشته‌اند.» او در عین حال افزود، اما این بدان معنا نیست که هفدهمین جهش هم بر روی اثربخشی این واکسن بی‌تأثیر باشد. نوع جهش‌یافته بریتانیایی ویروس کرونا ۷۰درصد قابلیت سرایت‌پذیری بیشتری نسبت به نوع مادر دارد. این نوع به‌سرعت در لندن شیوع یافته و دولت بریتانیا را مجبور به اعمال تعطیلی‌های گسترده کرده است. در آفریقای جنوبی نیز نوعی از جهش ویروس کرونا دیده شده که به گفته مرکز بهداشت آفریقا (CDC)، از قابل سرایت‌پذیری بیشتری نسبت به نوع اولیه برخوردار است.
خرید ۳۰۰میلیون دوز دیگر واکسن فایزر از سوی اتحادیه اروپا
واکسن شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیون‌تک از پیشروترین‌ واکسن‌هایی است که از بدو شیوع ویروس کرونا تا کنون توانسته است گوی سبقت را از سایر واکسن‌ها برباید و مراحل آزمایش‌های بالینی و تأیید را به‌سرعت پشت سر بگذارد. اتحادیه اروپا روز جمعه ۱۹ دی (۸ ژانویه) اعلام کرد که برای خرید ۳۰۰ میلیون دوز دیگر از این واکسن قراردادی تازه با سازندگان بسته است. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد، ۷۵ میلیون دوز از این تعداد قرار است در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ ارائه شود.


کد مطلب: 250146

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/250146/واکسن-فایزر-روی-ویروس-جهش-یافته-نیز-مؤثراست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir