کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدیقی: آقای مصباح حین غسل چشمش را باز کرد

19 دی 1399 ساعت 16:32

گروه فیلم: حجت الاسلام کاظم صدیقی در یکی از برنامه‌های شبکه قرآن صداوسیما گفت: آیت‌الله مصباح هنگام غسل چشمش را باز کرد، یک نگاه مهربانانه کرد و چشمانش را بست.


امام جمعه موقت تهران در خصوص آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: تا دید ما ناراحت هستیم، گفتند ناراحتی شما تا دو هفته است و بعد از آن ما را به باغی می‌برند و این دلداری را به ما دادند و بعد از دو هفته هم تمام شد، یعنی دقیقا وقت وفاتشان را خودشان خبر داشتند و جایگاهشان هم بهشان نشان داده بودند. داماد دامادشان گفت که آیت‌الله مصباح را در منزل غسل دادند و کسی ایشان را غسل داد که آیت‌الله حق‌شناس را غسل داده بود این غسال به ما گفته بود که آیت‌الله جاودان به ما پیام داده بود که حواستان باشد از آیت‌الله مصباح کرامتی دیده بودید به ما خبر دهید، گفت وقتی ایشان را غسل می‌دادم آرزو کردم کاش ایشان هم از ما شفاعت می‌کرد که همان موقع آیت‌الله مصباح چشمانش را باز کردند. یک نگاه مهربانانه کردند و چشمانشان را دوباره بستند.
....

کرامات شیخ و چند پرسش!

احمد زیدآبادی در یادداشتی در کانال خود نوشت: شیخ کاظم صدیقی در گفتگویی با شبکۀ تلویزیونی قرآن "کرامات" مهمی را به شیخ محمد تقی مصباح یزدی نسبت داده و گفته است که او زمان دقیق فوت خود را پیش‌بینی کرده و گفته بود که باغ بزرگی هم برای وی تدارک دیده شده و دو هفته بعد او را به آنجا می‌برند. اینگونه ادعاها در مورد اشخاص، بعضاً در بین برخی اهل منبر رایج است و بدبختانه چون آزمون‌پذیر هم نیست هر فردی در مورد افراد مورد علاقۀ خود می‌تواند هر چه را که میلش کشید به آنها نسبت دهد. طبعاً مادامی که افرادی نظیر مجری همین شبکۀ قرآن یافت شوند که پس از شنیدن این قبیل ادعاها به علامت تأیید بگویند؛ عجب! نقل این ادعاها ادامه خواهد یافت!
اینجا اما یکی - دو پرسش قابل طرح است که جا دارد آقای صدیقی به آنها پاسخ دهد. اول اینکه اگر مصباح یزدی تاریخ دقیق فوت خود را به اطرافیان اطلاع داده و وقوع مرگ در آن ساعت برایش مسجل شده بود پس چرا در هنگام بیماری او، دفترش مرتب اطلاعیه می‌داد و از "مؤمنان" درخواست می‌کرد که برای سلامتی و بهبود حال او به درگاه خداوند دعا و تضرع کنند؟
دوم آنکه آقای مصباح که از تاریخ دقیق فوت خود و حتی وسعت باغی که برای او تدارک دیده شده، مطلع بوده است، چطور اطلاع نداشته که محمود احمدی‌نژاد از مسیر مورد نظر او "منحرف" می‌شود و بنابراین پیروزی او در انتخابات سال 84 را به مدد امام زمان نسبت داده است؟ کاظم صدیقی در عین حال مدعی شده که آقای مصباح در حین غسل دادنش چشمانش را گشوده و به روی غسال لبخند زده است! این یعنی اینکه از نظر پزشکی او تا آن لحظه زنده بوده و بنابراین، تیم پزشکیش باید توضیح دهد که اولاً چرا جواز فوت فردی را که چشم باز کرده و لبخند زده، صادر کرده و ثانیاً چرا پس از بروز این علایم حیاتی، مانع دفن او نشده است؟
 


کد مطلب: 250147

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/250147/صدیقی-آقای-مصباح-حین-غسل-چشمش-باز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir