به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۲۵۰۱۵
عارف از شخصيت‌هاي تأثيرگذار اصلاح‌طلبي است

دكترعارف سرمايه‌اجتماعي قابل‌توجهي دارد

گروه سياسي: يك فعال سياسي اصلاح‌طلب در خصوص فعاليت دكتر عارف براي مجلس دهم اظهار داشت: در حال حاضر مهم ترين اتفاقي که قرار است در حوزه سياسي رخ دهد انتخابات مجلس دهم است و تمام جناح‌هاي سياسي نسبت به انتخابات آينده خود را موظف مي‌دانند تا در موعد مناسب و مقرر بتوانند حضور همه جانبه و نقش قابل توجهي را در انتخابات آتي ايفا کنند.
دكترعارف سرمايه‌اجتماعي قابل‌توجهي دارد
محمد جواد حق شناس، در گفتگو با خبرگزاري آريا با اشاره به علت خروج عارف از بنياد باران، گفت: بنياد باران با توجه به تعريفي که در اساسنامه آن آمده يک تشکل سياسي نيست بلکه اعضاي اين تشکل مجموعه اي از مديران اصلاح طلب هستند که با جمع آوري امتيازات دوره‌هاي قبل در صدد هستند تا مجموع اين امتيازات را ضميمه ثبت و انتقال براي دوره‌هاي بعدي قرار دهند. آقاي خاتمي و هيئت مديره باران در طي 8 سال گذشته تلاش کردند که اين مجموعه به صورت يک تشکل سياسي شکل نگيرد و فعاليت‌هاي اين مجموعه در راستاي مسائل کلان و راهبردي کشور باشد لذا استعفاي آقاي عارف از بنياد باران همزمان با تأسيس بنياد اميد توسط خود آقاي عارف بود که حضور وي در دو بنياد منافات داشت.

رئيس جبهه اصلاح طلبان در توضيح اينکه چه کساني دنباله رو عارف در انتخابات مجلس دهم هستند، تصريح کرد: مجموعه اصلاح طلبان را نمي توان به دو بخش پيش رو و دنباله رو تقسيم کرد چرا که آقاي عارف از شخصيت‌هاي تأثير گذار جريان اصلاح طلبي بوده و در دو سال اخير نيز تلاش خود را براي ورود مجدد و پر رنگ در عرصه سياست به کار گرفته و همچنين با حضور خود در رقابت‌هاي اخير رياست جمهوري و نقش آفريني که در انتخابات رياست جمهوري داشت امروزه يک سرمايه اجتماعي قابل توجهي را در اختيار دارد.

حق شناس خاطر نشان کرد: به نظر مي‌رسد که عارف در کنار شخصيت‌هاي ديگري چون خاتمي و هاشمي و ديگر احزاب مطرح اصلاح طلب، طيفي از فعاليت‌هاي اصلاح طلبانه را در انتخابات آينده شکل خواهد داد و اين در حالي است که حضور آقاي عارف تأثير خود را در فضاي آتي انتخابات به جا خواهد گذاشت. وي در پاسخ به اينکه آيا هاشمي و روحاني از عارف براي شرکت در انتخابات مجلس دهم حمايت مي‌کنند، گفت: زماني مي‌توان به اين سوال پاسخ داد که فعاليت‌هاي انتخاباتي آقاي عارف شکل گرفته باشد و اين فعاليت‌ها تبديل به يک قدرت اجتماعي در زمان انتخابات شده باشد.

وي افزود: در آن زمان هم با توجه به وزني که فعاليت‌ها توانسته کسب کند مي‌تواند مورد توجه ساير عناصر قدرتمند اصلاح طلب و تأثيرگذار در فضاي سياسي و جناحي شود لذا بايد ببينيم که آقاي عارف با اين فعاليت زود هنگام خود چه مسيري را طي مي‌کند و به چه نتيجه اي خواهد رسيد. رئيس جبهه اصلاح طلبان در خصوص سرليست شدن عارف در جبهه اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس دهم، تصريح کرد: سرليست شدن آقاي عارف در جبهه اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات مجلس دهم به عواملي بستگي دارد و بايد ببينيم که چه کساني نامزد انتخاباتي مي‌شوند و ديگر اينکه چه کساني از فيلتر نهايي شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت‌ها عبور مي‌کنند.

پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۶:۵۵
درود بر دکتر عارف (188839)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۷:۰۲
امیدوارم دکتر عارف در کنار سید محبوب اصلاحات موفق باشند (188844)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۷:۲۹
مطمئن باشید که افراطی ها با در اختیار داشتن قدرت و با علم به اینکه اصلاح طلبان در انتخابات رای بالائی خواهند داشت هم چون گذشته دست به تصفیه و رد صلاحیت گسترده آنان خواهند زد تا همانند روال گذشته و در ظاهر پیروز انتخابات باشند . (188865)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۸:۳۱
بدون اینکه این متن را خوانده باشم از اصلاح طلبها میخواهم که کاری نکنند که مردم دچار یاس و تردید شوند و باید اتحاد راسخ خود را حفظ کنند تا این دوره طی شود.بعد میتوان راجع مسایل دیگر فکر کرد. (188906)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۸:۵۹
عارف نماد گذشت و ایثار اصلاح طلبان است.
دوسش داریم فراوووون. (188933)
ali
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۹:۳۲
هرکی پایگاه داره برای مجلس با کیفیت کارکنه بلکه مشکلات کم بشه.دولت عوض شد همه امیدوار اما مجلس فعلی متخصص مانع اندازی شده.بسه دیگه انتخاب تیره و طایفه ایی و نوک بینی دیدن. (188953)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۲:۴۶
دورود بر دکتر عارف که با گذشت خود روش کارهای سیاسی را برای سیاستمداران چپ و راست ایران تدریس کرد
و یک سوال هم از دوستان اصولگرا : شما که الان اینقدر ناراحتید در موقع انتخابات 92 قالیباف را اصولگرا
نمی دانستید و تازه حالا تازه فهمیدی که کلاه بزرگی سرتان شما یک قراءت اشتباه از اصولگرایی دارید و با این
درهیچ انتخابات ی رای نمی آورید (189044)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۲:۵۳
با سلام
می خواستم بگم که در روش اصولگرایی تنها راه رای آوردن استفاده از پوپولیسم به سبک احمدی نژاد
آنهم در مسایل مادی چرا :
1-امکان افزایش آزادی مدنی (189045)