به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۵۰۱۹۱

حربه فکری برای جلوگیری از جنجال در استقلال

حربه فکری برای جلوگیری از جنجال در استقلال
گروه ورزشی: محمود فکری از زمان انتخاب به عنوان سرمربی استقلال تلاش زیادی کرده تا نظم را به این تیم برگرداند و در مصاحبه‌های خود هم تاکید زیادی روی رعایت مسائل انضباطی داشته است. سرمربی استقلال در چند مقطع با بعضی بازیکنان این تیم هم برخورد داشته تا نشان دهد در مورد بحث‌های انضباطی بسیار سخت‌گیر است.فکری هم‌چنین روی فعالیت بازیکنان تیمش در فضای مجازی هم بسیار حساس است و بارها در این مورد به آن‌ها تذکر داده است. او اخیرا به بازیکنان تیمش اعلام کرده بود که تا زمان دربی پایتخت دراینستاگرام و دیگر صفحات مجازی فعالیتی نکنند و تمرکز خود را روی بازی حساس با پرسپولیس بگذارند. سرپیچی از این دستور سرمربی استقلال برای هروویه میلیچ، مدافع کروات این تیم بسیار گران تمام شد و فکری او را به خاطر پست اینستاگرامی پس از بازی با گل‌گهر در اختیار باشگاه قرار داد.برخورد محکمی که شاید در نگاه اول نشان دهد فکری چقدر روی مسائل انضباطی حساس است. با این حال تمام ماجرا به این‌جا ختم نمی‌شود چرا که دیگر بازیکنان استقلال مانند وریا غفوری و مهدی قایدی هم این روزها در اینستاگرام فعال هستند ولی برخوردی با آن‌ها نمی‌شود و انگار قانون فقط شامل مدافع چپ کروات استقلال شده است!البته بعضی ها معتقد هستند این برخورد با میلیچ بیشتر جنبه نمایشی دارد و بیشتر جهت فشار آوردن به این بازیکن است که البته باید گفت قطعا پرداخت او چه حالا و چه در آینده با توجه با وضع بازار ارز، برای آبی ها بسیار سخت است.

منتقدان فکری می گویند حساسیت این مربی روی فضای مجازی و ممنوع کردن آن برای بازیکنان کمی بی‌مورد و سخت‌گیرانه است؛ این روزها در فوتبال اروپا هم بازیکنان فعالیت زیادی در فضای مجازی دارند و از تمرینات و مسابقات و حتی تفریحات خود عکس می‌گذارند و این موضوع هم ارتباط چندانی با عملکرد آن‌ها در داخل زمین ندارد. چیزی که روی عملکرد بازیکنان تاثیر می‌گذارد رفتار و زندگی حرفه‌ای و تمرین مناسب است؛ مثلا در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی، استراماچونی در استقلال و برانکو در پرسپولیس هم فعالیت اینستاگرامی بازیکنان محدود نشده بود اما آن‌ها بهترین عملکرد را داشتند.تجربه هم ثابت کرده رفتارهای این مدلی دوام چندانی ندارد و چندان نتیجه‌بخش نیست؛ به خصوص اگر با همه بازیکنان یکسان نباشد و استثنا وجود داشته باشد. مثلا پیش از این هم فکری در رفتار با دیاباته سخت‌گیری زیادی نشان داده بود اما در مقابل مصاحبه عجیب باقری چشم‌پوشی کرد.موافقان فکری اما یک ادله در مقابل منتقدان او دارند. آنها می گویند اگر بازیکنان خارجی در هر شرایطی در فضای مجازی آزاد هستند، به این دلیل است که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را بلد هستند. در این سال ها کمتر اتفاق افتاده بازیکنی اروپایی در فضای مجازی درباره وضعیت خود در تیم پستی منتشر کند و اخراج شود ولی در همین استقلال سال گذشته فقط دو مرتبه سیدحسین حسینی دردسرساز شد. به نظر می رسد بازیکنان در اروپا به شبکه های مجازی به چشم یک سرگرمی نگاه می کنند ولی بازیکنان ایرانی به آن به چشم یک رسانه اختصاصی نگاه می کنند که اظهارات و اعتراضات خود را در آن نشان دهند. فکری هم احتمالا نگران این موضوع بوده که چنین تصمیمی گرفته است.

با این حال به نظر می‌رسد هواداران استقلال از سخت‌گیری‌های سرمربی این فصل خود راضی هستند و رفتارهای او را با کارلوس کی‌روش مقایسه می‌کنند. استقلالی‌ها معتقدند این رفتارها برای برقراری نظم و مبارزه با بازیکن‌سالاری لازم است. به خصوص که آبی‌های پایتخت در سال‌های اخیر از این موضوع ضربه زیادی خوردند و حاشیه‌ها جلوی موفقیت این تیم را گرفته است. باید دید محمود فکری می‌تواند پس از سال‌ها نظم را به اردوی استقلال برگرداند یا در نهایت اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.نکته ای که وجود دارد کی روش به بازیکنان حتی نوع فعالیت در شبکه های اجتماعی را آموزش می داد و به نظر می رسد حالا زمان آن رسیده تا باشگاههای خیلی جدی به بازیکنان آموزش های لازم را بدهند چون تجربه نشان داده اکثر فوتبالیست‌های ایرانی حتی اگر 100 میلیارد در سال هم پول بگیرند حاضر نیستند یک ریال از آن را برای یادگیری خود هزینه کنند؛ نه برای یادگیری زبان خارجی، نه برای یادگیری فعالیت های مجازی و نه حتی برای تمرینات اختصاصی و رفتاری و روانشناسی و....
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها