کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه‌های کلیدی برای درمان درد‌های عصبی

20 دی 1399 ساعت 12:33


گروه علمی: امروزه بسیاری از مردم از درد‌های عصبی رنج می‌برند که توصیه می‌شود در کنار درمان‌های تحت نظر پزشک متخصص، این افراد به رژیم غذایی خود توجه داشته باشند.تحقیقات نشان داده است مواد غذایی می‌تواند باعث کاهش و یا افزایش درد‌های عصبی شود. از جمله توصیه‌های غذایی در این زمینه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- گیاهخواری را انتخاب کنید
انتخاب سختی است که انسان بخواهد مصرف پنیر، گوشت و شیر را قطع کند. با این حال، حقیقت این است که انتخاب رژیم غذایی بر پایه مواد گیاهی که دارای چربی پایین است می‌تواند باعث بهبود قند خون افراد شود. این امر به ویژه به کسانی که از دردهای عصبی  رنج می‌برند کمک می‌کند. اگر می‌خواهید سبک زندگی گیاهخواری را انتخاب کنید این سوال را در ابتدا از خود بپرسید: آیا خواهان یک زندگی بدون درد‌های عصبی هستم؟ اگر پاسخ شما مثبت است، برگزیدن این سبک زندگی دیگر سخت نیست.

۲- گلوتن را از زندگی خود حذف کنید
گلوتن نام پروتئینی است که در گندم و جو یافت می‌شود. این ماده باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت فرآورده‌های آن می‌شود. با این حال، بسیاری از مردم به این پروتئین آلرژی دارند در حالی که خودشان هم از این موضوع بی خبر هستند.بسیاری از افرادی که به گلوتن آلرژی دارند و از درد عصبی رنج می‌برند می‌توانند با حذف آن از رژیم غذایی خود مشکل‌شان را حل کنند. این بدان معنا خواهد بود که خوردن و نوشیدن مواد غذایی حاوی گندم و جو و فرآورده‌های آن برای این افراد ممنوع است.

۳- وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید
سعی کنید هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. خوردن ۳ وعده غذایی اصلی و یا حتی ۶ وعده غذایی کوچک می‌تواند به حفظ انرژی بدن کمک کند. هنگامی که وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنید دچار گرسنگی شدید و افت قند خون می‌شوید و رو به مصرف مواد غذایی پرضرر مانند شیرینی می‌آورید.

۴- از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده نکنید
برخی از افراد به دنبال آن هستند که شکر را از رژیم غذایی خود حذف کرده و از شیرین کننده‌های مصنوعی به عنوان جایگزین استفاده کنند، اما بهتر است از شیرین کننده‌های مصنوعی به میزان زیاد استفاده نکنید. اگر علاقه به مواد غذایی شیرین دارید بهتر است بجای استفاده از نوشیدنی‌های شیرین (مانند نوشابه رژیمی) از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید. خوردن یک سیب در روز توصیه اغلب پزشکان است.از دیگر اقداماتی که باید برای کاهش دردهای عصبی انجام داد می‌توان به کنترل دائمی قند خون و نوشیدن آب کافی در طول روز اشاره کرد.


کد مطلب: 250275

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/250275/توصیه-های-کلیدی-درمان-درد-های-عصبی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir