کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست دریافت غرامت سنگین از وکیل پیشین ترامپ

20 دی 1399 ساعت 12:34


گروه بین الملل:وکیل پیشین ترامپ بنیاد رأی‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به دستکاری در انتخابات و "ربودن آرای ترامپ" متهم کرده بود. در شکایت علیه او به خاطر "دروغ‌پراکنی و تهمت‌زنی" ۱،۳ میلیارد دلار غرامت مطالبه شده است.
سیدنی پاول، وکیل پیشین دونالد ترامپ، با قاطعیت می‌گفت که موکل او در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر برنده شده است. او در هفته‌های پس از انتخابات بر پایه نوعی تئوری توطئه مدعی شده بود که بنیاد رأی‌گیری Daminion آرای ترامپ را "ربوده" و به حساب رقیب او جو بایدن ریخته است. اکنون رسانه‌های جمعی آمریکا گزارش می‌دهند که بنیاد دامینیون از خانم پاول، به خاطر اتهامات ناروا و بی‌پایه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار خسارت تقاضا کرده است. خانم پاول آخرین بار در پایان ماه نوامبر به همراه رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، در برابر جمعیت ظاهر شد و ادعای دستکاری در آرای انتخابات را تکرار کرد. او در مراسم یادشده بار دیگر ادعاهای نامستندی را مطرح کرد: «در اینجا با اعمال نفوذ گسترده اموال کمونیستی، از طریق ونزوئلا، کوبا و احتمالا چین سروکار داریم».او این فرضیه را مطرح کرد که هوگو چاوز، رئيس جمهور پیشین ونزوئلا، در سال ۲۰۱۳ نرم‌افزاری برای دستکاری آرای انتخاباتی به دست آورده بود. به گفته او، جو بایدن با استفاده از همین افزار آرای خود را، به مقدار زیادی افزایش داد و بر ترامپ پیشی گرفت.
پس از این ادعاهای گزاف بود که تیم وکیلان ترامپ همکاری با پاول را قطع کرد. رودی جولیانی نیز در اظهاریه‌ای از دیدگاه او فاصله گرفت و گفت که سیدنی پاول با تیم وکیلان ترامپ هیچگونه همکاری ندارد.
اما منابعی از ادامه همکاری خانم پاول با کاخ سفید گزارش داده‌اند. بنا به گزارش‌های متعدد رسانه‌های جمعی، خانم پاول تا همین اواخر به اتاق کار دونالد ترامپ رفت و آمد داشته است.
سیدنی پاول در حملات خود به بنیاد دامینیون بیش از هر چیز به تئوری‌های توطئه تکیه دارد که دست‌پخت محافل راست افراطی آمریکا هستند؛ یعنی همان گروه‌هایی که روز چهارشنبه اعضا و هواداران خود را به یورش به بنای کنگره (کاپیتول) بسیج کردند.


 


کد مطلب: 250276

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/250276/درخواست-دریافت-غرامت-سنگین-وکیل-پیشین-ترامپ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir