به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۲۵۰۳۲۸
توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه مسدود کرد

ترامپ: شبکه اجتماعی خودم را راه‌اندازی می‌کنم

ترامپ دو میلیارد دلار برای توییتر سودآوری داشت
ترامپ: شبکه اجتماعی خودم را راه‌اندازی می‌کنم
گروه بین الملل: شبکه اجتماعی توییتر  در بیانیه‌ای اعلام کرد که حساب کاربری شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا را برای همیشه مسدود می‌کند.
شبکه اجتماعی توییتر گفته است: «پس از بررسی دقیق توییت‌های اخیر از حساب realDonaldTrum @ و زمینه پیرامون آنها، به دلیل خطر تحریک بیشتر به خشونت ، این حساب را برای همیشه تعلیق کردیم.»این شبکه اجتماعی اضافه کرده است: با توجه به وقایع وحشتناک این هفته، ما روز چهارشنبه روشن کردیم که تخلفات تازه از قوانین توییتر می‌تواند به طور بالقوه به چنین اقدامی منجر خواهد شد.توییتر پیشتر روز چهارشنبه به دنبال هجوم شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا را برای ۱۲ ساعت تعلیق کرده بود.دونالد ترامپ در شبکه توییتر بیش از ۸۸ میلیون فالوئر داشت.توییتر این تصمیم را به دنبال دو توییت دونالد ترامپ اتخاذ کرده است.
توییتر می‌گوید، دو توییت دونالد ترامپ خط مشی و سیاست این شرکت را به دلیل «تجلیل از خشونت» از نقض می‌کنند.این شبکه تصریح کرده است که دو توییت را می‌بایست «در متن رویدادهای گسترده تر در کشور و تاثیر بیانیه‌های رئیس جمهور برای بسیج مخاطبان مختلف از جمله برای تحریک خشونت، خوانده شود.»بعد از آنکه شبکه اجتماعی توییتر فعالیت رئیس جمهوری آمریکا را برای همیشه به حالت تعلیق درآورد، دونالد ترامپ گفت به دنبال راه‌اندازی پلتفورم خودش هست.
ترامپ خطاب به ۷۵ میلیون نفری که به او رای دادند نوشت: «ممکن است توییتر یک شرکت خصوصی باشد، اما بدون هدیه دولت که همان بند ۲۳۰ (قانون شبکه‌های اجتماعی) است، نمی‌تواند برای مدت طولانی به بقای خود ادامه دهد. پیش‌بینی می‌کردم که این اتفاق بیافتد و با تعدادی از سایت‌های دیگر در حال مذاکره هستیم. خبر بزرگی در راه است.»دونالد ترامپ در ادامه این رشته توییت‌ها از احتمال ایجاد پلتفورم خودش خبر داد و گفت: «ساکت نخواهیم شد».
ترامپ دو میلیارد دلار برای توییتر سودآوری داشت
دقایقی بعد از اعلام خبر اخراج دونالد ترامپ از توییتر، رسانه‌ها این خبر را به تیتر اول خود بدل کردند و به ارزیابی آن پرداختند. یکی از کاربران در توییتر لینکی از گزارش ماه اوت سال 2017مجله فورچون Fortune منتشر کرده که در آن اهمیت اقتصادی حضور دونالد ترامپ در توییتر برای این شرکت حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.
 ترامپ با ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر یکی از پربیننده‌ترین کاربران توییتر بود و بسیاری از مردم جهان حساب کاربری او را به عنوان نخستین مرجع اخبار قدرتمندترین رهبر جهان می‌شناختند.
اگر چه فشارها برای کنترل محتوای توییت‌های  ترامپ در دو سال اخیر بسیار افزایش یافته بود اما تصور این که روزی شبکه های اجتماعی صاحب اختیار "خاموش و روشن‌کردن میکروفون"رئیس‌جمهوری آمریکا شوند هم برای بسیاری ترسناک به نظر می‌رسید.دان جونیور، پسر ارشد  ترامپ هم در واکنش به تصمیم در توییتر آن را "پایانی بر آزادی بیان" در آمریکا ارزیابی کرد.


 
برچسب ها: ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها